[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Hartowanie białkiem: jajecznica z boczkiem na odporność

Jajka, boczek i szynka są pełne protein, a te nie tylko pomagają budować masę, ale także uodparniają na wirusy i bakterie. Nie licz kalorii w porannej jajecznicy, ale ilość dostarczanego białka. Buduje mięśnie, jest smaczna i chroni przed chorobami. Nieźle, co? 

jajecznica z boczkiem fot. Getty Images
Z proteinami jest trochę jak z kobietami: ich nadmiar mocno obciąża (w przypadku białek najbardziej nerki), a niedobór poważnie zaburza funkcjonowanie całego organizmu.

REKLAMA

Trzeba więc ustalić pewne zasady. Jeśli dziennie dostarczysz około 90 g protein, możesz być względnie spokojny nie tylko o swoje zdrowie, mięśnie, ale także o odporność względem zarazy. Podobno zanim wynaleziono antybiotyk, gruźlicę leczono jajkami i białym mięsem. 

Szynka

1 plaster: 50 kcal, 4 g białka

Tylko od Ciebie zależy, co dodasz do porannej jajecznicy. Jednak dodatkowy plaster szynki sprawi, że Twój pierwszy posiłek nabierze dodatkowego smaku oraz da energetycznego i proteinowego kopa. Kalorycznego oczywiście też, ale przecież masz przed sobą cały dzień.

Boczek

1 plaster: 180 kcal, 12 g białka

Boczek gra tu podwójną rolę. Po pierwsze, zastępuje tłuszcz, na którym musisz usmażyć jajka. Po drugie, zawiera białko, czego nie można powiedzieć o maśle czy oleju. Jeśli jednak mocno obawiasz się, że oprócz mięśni zyskasz również kilogramy, odetnij białą część plastra, a czerwoną pokrój drobno w kostkę i podsmaż. Potem wbij jajka i mieszaj, aż się zetną.

Jajka

Maksymalnie 3: 210 kcal, 30 g białka

Światowa Organizacja Zdrowia dopuszcza jedzenie 10 jajek tygodniowo. Jeśli masz podwyższony cholesterol, jedz nie więcej niż 3 na tydzień, łącznie z tymi używanymi np. do kotletów. Jajko to źródło nie tylko białka, ale żelaza, lecytyny, potasu, wapnia i witamin A, D i E.

MH 11/2012

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij