REKLAMA

Fast foody są coraz bardziej kaloryczne [Badania]

Małe kroki, wielkie rezultaty - tak od zawsze mówimy w MH. Podobną zasadę wyznają producenci fast foodów.

shutterstock.com
Autorzy badania opublikowanego w „Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics” śledzili rozmiar porcji serwowanych w 10 sieciach fast food w USA (Arby’s, Burger King, Carl’s Jr, Dairy Queen, Hardee’s, Jack in the Box, KFC, Long John Silver’s, McDonald’s oraz Wendy’s). Okazało się, że w ciągu ostatnich 30 lat wzrosła liczba kalorii zawartych w podawanych tam daniach.

ZOBACZ TEŻ: 99 sposobów na spalenie Big Maca

REKLAMA

Ta przypadłość najmocniej dotknęła desery, w których w 2016 roku znajdowało się średnio 186 kcal więcej niż trzy dekady wcześniej. Potrawy sklasyfikowane jako przystawki urosły w tym okresie o 90 kcal. I tak niepostrzeżenie zbiera się kaloria do kalorii, a potem zastanawiamy się, dlaczego średni rozmiar obywatela rośnie...

Inne dietetyczne ciekawostki ze świata nauki:

Sieją plastikiem

Badania naukowców z McGill University w Montrealu sugerują, że powinieneś uważnie sprawdzić, w co pakowana jest herbata, którą pijesz. Jeśli są to trójkątne, plastikowe torebki, lepiej zmień je na tradycyjne. Testy przeprowadzone przez badaczy wykazały, że w czasie parzenia w temperaturze 95 °C z jednej takiej torebki uwalnia się 11,6 miliarda cząsteczek mikroplastiku oraz 3,1 miliarda cząsteczek nanoplastiku.

Zły syrop

Od 42 do 55 – tyle procent fruktozy zawiera syrop glukozowo-fruktozowy, a w zwykłym cukrze stołowym jest jej 50%. Nie ma więc powodu, by syrop uważać za szczególne zło. Po prostu jest wszędzie.

O cholina!

Ograniczyłeś lub przestałeś jeść mięso? Może zostałeś weganinem? W takim razie powinieneś zwrócić uwagę, czy jesz wystarczająco dużo choliny. Jest bardzo istotna dla pracy mózgu, a naukowcy na łamach czasopisma naukowego BMJ Nutrition, Prevention & Health alarmują, że w diecie osób ograniczających lub rezygnujących z produktów pochodzenia zwierzęcego może być jej za mało. Zapamiętaj, że jej najlepsze roślinne źródła to: orzechy, kalafiory, brokuły, soja, quinoa i rośliny strączkowe.

ZOBACZ: Redaktor MH testuje dietę wegańską

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA