[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
  • Men's Health

  • Dieta

  • Dzień jedzenia bez mięsa [zbilansowane posiłki + źródła omega-3]

REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Dzień jedzenia bez mięsa [zbilansowane posiłki + źródła omega-3]

Oto przykładowy jadłospis naszego redaktora w czasie mięsnego odwyku.

dieta wegetariańska fot. Getty Images

Śniadanie

  • 3 jaja na półtwardo ze szczypiorkiem
  • czerwona fasola
  • czerwona papryka
  • dwie kromki chleba żytniego z serkiem kozim
  • kromka chleba żytniego z masłem i z miodem

Obiad

  • kasza gryczana
  • kiszona kapusta
  • tofu smażone na oliwie z czerwoną fasolą i szczypiorkiem

Przekąska-koktajl

  • 1 banan
  • mleko sojowe
  • miarka białka
  • owoce leśne
  • sok z cytryny
  • pęczek pietruszki
  • nasiona chia

Kolacja

  • dwie kromki z hummusem
  • ser żółty
  • 6 placków z cukinii
  • pasta z buraków i słonecznika
  • czerwona papryka pieczona

 

REKLAMA

REKLAMA

Jak gotować strączki?

Zalej strączki wodą z dodatkiem sody oczyszczonej (1 łyżka na 1 litr) i gotuj 10-15 min bez przykrycia. Potem odstaw i mocz w tej wodzie przynajmniej 8 h. Przed kolejnym gotowaniem wymień wodę na świeżą. Następnie gotuj od 30 min do 2,5 h, w zależności od gatunku (przez pierwsze 10-20 min bez przykrycia, na dużym ogniu). Sól wsyp pod koniec gotowania – dodana na początku utrudnia wodzie dotarcie do wnętrza nasion.

Kwasy omega-3

Dieta wegetariańska wymaga rezygnacji z ryb. Pochodzące z nich kwasy omega-3 trzeba dostarczyć ze źródeł roślinnych.

Siemię lniane – miel je przed jedzeniem; jeśli zjesz całe, nie przyswoisz zawartych w nim składników.

Nasiona chia – możesz sypać je do wszystkiego. Ja dodawałem je do koktajli i owsianki.

Orzechy włoskie – razem z jogurtem naturalnym grały u mnie rolę przekąski, gdy chwytał mnie głód.

Suplementy – można pozyskać je nie tylko z ryb, ale również z alg morskich, lecz są dość drogie.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij