[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Doskonała odporność, czy owoce tuczą i legalny dopalacz

Gdy ostro zasuwasz na treningu, spada Twoja odporność. Nie pozwól, żeby choroba przeszkodziła Ci w osiągnięciu celu.  

owoce, owsianka fot. Shutterstock
Każdy sportowiec wie, że gdy jest w mocnym cyklu treningowym, musi wspomagać swój system immunologiczny. W ruch przeważnie idą suplementy diety, a ilość przyjmowanych witamin często można określić mianem przemysłowej.

Być może nie ma potrzeby faszerować się nimi. Naukowcy z University of South Carolina odkryli, że możesz dać mocniejszy odpór wirusom dzięki porcji zwykłej owsianki. Twoje limfocyty będą skuteczniejsze, gdyż pomogą im zawarte w płatkach owsianych beta-glukany. Płatki możesz zjeść np. rano albo dodać do potreningowego szejka. 

Bez wymówek

Odporność osłabia tylko bardzo intensywny wysiłek. Badacze z Harvardu twierdzą, że zwykła aktywność ją wspomaga. 

Szejki na bogato

Te składniki sprawią, że Twoje koktajle zyskają dodatkową funkcję.  

Nowa kultura

Nagle zobaczyłeś dno w opakowaniu z serwatką? Jogurt typu greckiego zawiera sporo protein, a na dodatek kultury bakterii, które wspomogą np. trawienie.

Pożegnanie z bólem

Przeciwzapalne właściwości imbiru złagodzą bolesność mięśni po treningu (University of Georgia). Inne badania wskazują, że wiśnie wzmocnią ten efekt. 

Na tłusto

Naturalne źródło potasu, który tracimy z potem? Pierwsze skojarzenie to banany. Drugie: awokado. Dodaj je do szejka, a uzyskasz też świetną, kremową konsystencję.

 

kawa fot. shutterstock.com
Czarny dopalacz

3% – o tyle według "International Journal of Sport Nutrition and Excersise Metabolism" wzrasta prędkość biegu po 2 filiżankach kawy. 

Jak w zegarku

Pisaliśmy już, że wysypianie się jest bardzo istotne, jeśli chcesz schudnąć. Teraz do tej układanki dodajemy kolejny klocek. "American Journal of Health Promotion" donosi, że najlepszy efekt osiągniesz, jeśli będziesz spać regularnie.

Po przeanalizowaniu wyników badań okazało się, że najmniej tkanki tłuszczowej miały osoby, które spały 6,5-8,5 h, a do tego zasypiały i budziły się o tej samej porze. 

Owoce tuczą? Dęta sprawa!

W internecie coraz częściej można przeczytać, że przez owoce się tyje, bo zawierają cukier. W pewnym sensie to prawda, ponieważ każde jedzenie w nadmiarze powoduje tycie.

Statystyki Harvard University są jednak nieubłagane i pokazują, że ludzie jedzący owoce są szczuplejsi. I kropka. Pamiętaj, że lepiej jeść całe owoce, a nie pić soki, ponieważ zawierają błonnik. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij