[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Domowe soki z warzyw i owoców: jakie warto pić?

Najpierw cisnęli wegetarianie i hipisi, potem cisnęli hipsterzy, a teraz wyciskają wszyscy. I bardzo dobrze, bo nie każda moda jest zła. Ta akurat jest świetna. 

Wyciskane soki fot. shutterstock.com
Dynamika płynów

Stara zasada smakoszy mówi, że danie będzie tak dobre, jak użyte do niego składniki. Do soków też się to stosuje. Oto 4 kategorie miksowania – użyj najwięcej z 1 i najmniej z 4.  

1. Zielone

Jarmuż i szpinak ze względu na zalety zdrowotne są w awangardzie składników do wyciskania, ale soku wiele nie dają. W ich towarzystwie muszą pojawić się cięższe i bardziej soczyste składniki.

2. Korzenie

Mieszanie warzyw i owoców jest świetnym pomysłem, bo ilość przeciwutleniaczy rośnie aż po sufi t w kuchni. Nie wolno jednak przesadzać z ilością, bo sok w Twojej szklance będzie przypominał zarośnięty staw.

3. Owoce

Tu także nie przesadzaj – więcej nie zawsze oznacza lepiej i zdrowiej. 300 ml soku z owoców w zupełności wystarczy, by organizm wchłonął z niego wszystko, co najlepsze.

4. Dodatki

Oszczędne dawkowanie imbiru lub chili zmieni Twój sok z kategorii „pijalny” na „godny wypicia”.

Kontrola szybkości

Prędkość Twojej maszyny zabija wartości odżywcze. Im więcej obrotów, tym wyższa temperatura wytłukująca witaminy i przeciwutleniacze. Z kolei wolne, ślimakowe wyciskanie na zimno jest kosztowne. Musisz podjąć decyzję, czy oszczędzasz i popijasz półprodukt czy inwestujesz w zdrowie na lata. MH wybiera to drugie.

Transport

Soki najlepiej wypijać od razu, bo nie tylko temperatura im szkodzi, ale także światło i tlen. Witaminy padają od nich jak żołnierze pod Verdun – masowo. Jeżeli jednak chcesz zabrać sok do pracy, kup termos, który nie dopuści powietrza, światła i utrzyma sok w zimnie. 

 

Wyciskane soki fot. shutterstock.com
Uwolnij wyobraźnię

Jednodniowe, świeże soki znajdziesz w sklepowych chłodziarkach i niektóre są nawet niezłe. Nie znasz jednak techniki wyciskania i nie wiadomo, ile dobra nam przepadło w jego trakcie lub w transporcie. O pozostałych sokach nie ma co mówić, bo większość przeszła pasteryzację, czyli została pozbawiona enzymów, których szukamy. Postaw raczej na rękodzieło, bo mając dobrą wyciskarkę, możemy tworzyć cuda smaku i zdrowia. Oto przepisy, z którymi osiągniesz konkretne cele:

1. Energia i libido

Wyciśnij 1 ogórka, 4 łodygi rabarbaru, ½ szklanki truskawek i 2 jabłka. Dodaj ½ łyżeczki cynamonu i kilka kostek lodu.

2. Odporność

Wyciśnij 3 garści szpinaku, ½ główki sałaty rzymskiej, 1 ogórka, 2 duże garści jarmużu, małą garść natki pietruszki, mięty i 1 limonkę. Wymieszaj z ½ szklanki wody kokosowej. Kilka kostek lodu też się przyda.

3. Po prostu kac

Wyciśnij 1 cytrynę, 1 limonkę, 1 czerwone chili (lub 2, ale wyrzuć pestki, bo w ubikacji będziesz błagał o szybką śmierć) i wymieszaj z 1 łyżką syropu z agawy i 400 ml wody. Najlepiej działa rano z jajecznicą na bogato.

4. Trawienie

Wyciśnij 1-2 małe buraki, 1 pomarańczę, ½ ogórka, 2 cm imbiru, 2 marchewki i 1 limonkę – pilnuj kolejności, bo jest istotna. Jeżeli wolisz bardziej słodkie, dodaj więcej pomarańczy. No i lód, bo chłodne lepiej smakuje.

Dodaj do koszyka:

Trawa pszeniczna - ma pełno witamin, aminokwasów i używający opisują jej działanie w superlatywach. Naukowcy także. Dość ciężko się wyciska, ale bezwzględnie warto.

Mleko migdałowe - zamocz migdały w misce na noc, odcedź, wlej znowu 3 szklanki wody i łyżką przekładaj (migdały i wodę) do wyciskarki. Wyciśnij i znowu kolejna łyżka.

Orzechy arachidowe - upraż 300 g orzeszków w piekarniku lub na patelni – będą miały więcej smaku. Wrzucaj do wyciskarki małymi partiami, a na koniec dodaj ew. szczyptę soli. Jeżeli marchewka lub szpinak wydają Ci się mało sexy do wrzucenia na fejsa, spróbuj tego. 

 

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij