[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Zamienniki kalorycznych produktów: co warto jeść?

Salami czy szynka? Serek wiejski czy topiony? Sorbet czy lody? Od decyzji, jakie podejmujesz przy stole, zależy, jak szybko spalisz tłuszcz i zbudujesz mięśnie i czy długo będziesz cieszył się dobrym zdrowiem. Oto ściąga, która pomoże Ci wybierać właściwie.

fot. Baevskiy Dmitry 2010/shutterstock.com
Próbowałeś kiedyś dowiedzieć się od ekspedientki w spożywczym, ile kalorii mają sprzedawane tam bułki albo wędliny? My spróbowaliśmy, ale kiedy obserwująca nas podejrzliwie sprzedawczyni zamiast odpowiedzi wrzasnęła w kierunku zaplecza: „Pani kierowniczko, znowu kontrola z Sanepidu!", szybko zrozumieliśmy, że szukanie informacji dietetycznych u obsługi sklepu to poważny błąd.

Jeśli chcesz świadomie wybierać produkty, które trafią na Twój talerz, musisz zawczasu uzbroić się w wiedzę umożliwiającą Ci podjęcie właściwych decyzji. Bez obaw, nie oznacza to wertowania grubych podręczników akademickich poświęconych zdrowemu żywieniu. Możesz na przykład zacząć od lektury tego tekstu - przeczytaj go, a zorientujesz się, że wędrując między półkami wcale nie musisz robić zakupów metodą chybił-trafił.

ŚNIADANIE

 jajko gotowane
jajka sadzone
 w 100 gramach:
109 kcal, 10 g białka, 8 g tłuszczy (2g NKT), 0,5 g węglowodanów  168 kcal, 10 g białka, 14 g tłuszczy (7 g NKT), 1 g węglowodanów


Zazwyczaj, kiedy przygotowujesz jajka sadzone, przed rozbiciem jajka nakładasz na patelnię trochę masła, margaryny lub smalcu, zgadza się? To oznacza, że "wzbogacasz" swoje śniadanie o niepotrzebne tłuszcze i kalorie. Oszczędzisz sobie tego dodatkowego balastu, gotując jajka zamiast je smażyć. Woda, jak powszechnie wiadomo, kalorii i tłuszczu nie ma wcale.
 

 chleb żytni pełnoziarnisty pieczywo tostowe pszenne
 w 100 gramach:
237 kcal, 7 g białka, 2 g tłuszczy (1 g NKT), 54 g węglowodanów, 6 g błonnika 305 kcal, 8 g białka, 5 g tłuszczy (1 g NKT), 59 g węglowodanów, 2 g błonnika


Dużo magnezu, cynku i błonnika, mało kalorii. Te atuty dają pieczywu pełnoziarnistemu zdecydowaną przewagę nad pieczywem tostowym. Poza tym przygotowując tosty, często smarujemy je grubo masłem. Na gorącej kromce topi się ono błyskawicznie i łatwo wtedy zapomnieć, że są to nadprogramowe kalorie, które mogą przyczynić się do Twoich kłopotów z nadwagą. 

1 2 3 ... 5
STRONA 1 z 5

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij