[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Dlaczego warto jeść śniadanie?

Nic się nie stanie, jeśli nie zjesz śniadania. Jednak jeśli je zjesz, może stać się coś dobrego.

śniadanie fot. Shutterstock
Zwolennicy śniadań i ich przeciwnicy od dłuższego czasu toczą walkę na argumenty, której przyglądamy się z niekłamanym zainteresowaniem. I informujemy od razu, gdy przy stole pojawi się nowy gracz.

Tym razem jest nim The American Heart Association, które stoi na stanowisku, że systematyczne jedzenie śniadań poprawia profil metaboliczny, tym samym zmniejszając ryzyko śmierci z powodu udaru, ataku serca czy innych chorób układu krążeniaI – biorąc pod uwagę, że są one w Polsce przyczyną aż 46% zgonów – jest to chyba wiadomość, którą warto wziąć pod uwagę.

Nie będziemy moralizować, bo to zwyczajnie niestrawne. Powiemy tylko, że my w MH, oczywiście bez popadania w przesadę, kiedy tylko możemy, staramy się rano wrzucić w siebie coś więcej niż małą czarną.

Z życiem, Panowie

A teraz sama prawda, prosto w oczy. Idzie jesień i zima, będzie mokro, ciemno i zimno. Mogą wystąpić przejściowe trudności mobilizacyjne, nawet takie noszące znamiona trwałego obniżenia nastroju. Na szczęście University of Otago informuje, że emocjonalną równowagę przywrócą Ci warzywa i owoce – najlepiej surowe. Ładuj 5 porcji dziennie i do boju.

Kawa na ławę

6 – tyle filiżanek kawy dziennie (czarnej, a nie dużych latte z mlekiem i cukrem) zmniejsza ryzyko śmierci - podaje czasopismo naukowe "Circulation".

Zobacz też: Kawa - jaką pić i jak ją parzyć?

MH Tip: Stosowanie 6 razy w tygodniu pikantnych przypraw zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci o 14% ("British Journal of Medicine").

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij