[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Dlaczego warto jeść ramen?

Hormon wzrostu można załadować w strzykawce, ale my w MH wolimy prostsze rozwiązania.

ramen Shutterstock.com
Sushi straciło monopol na reprezentowanie w Polsce japońskiej kuchni. I dobrze, że otwieramy się na nowe smaki, bo taki ramen (danie oparte na esencjonalnym bulionie i nudlach, z całą masą innych składników) może wspomóc Cię w budowaniu mięśni. I nie chodzi tylko o białko, które ląduje w nim w postaci jajka czy krewetek. Liczyć mogą się też fermentowane składniki, jak miso (pasta z soi) czy kimchi (warzywa, przeważnie kapusta), które zawierają neurotrasmiter GABA, czyli kwas gamma-aminomasłowy.

(Sprawdź też: 4 przepisy na buliony pełne zdrowia)

Ten zaś może – jak pokazuje badanie opublikowane w czasopiśmie "Medicine & Science in Sports & Exercise" – pobudzać wydzielanie hormonu wzrostu (HGH). I to konkretnie, bo u 11 wytrenowanych mężczyzn, będących pod czujnym okiem naukowców, produkcja urosła nawet o 400%. Jak się zapewne domyślasz, nie jedli oni przed treningiem samego ramenu ani innych naturalnych źródeł GABA, tylko łykali suple. Dawka użyta w badaniu to 3 g. I to na nią postaw, jeśli chcesz iść w ślady poddanych testowi dżentelmenów – sam ramen może nie wystarczyć. Na pewno za to nie zaszkodzi, bo nie dość, że obłędnie smakuje, to znajdziesz w nim sporo protein. A mięśnie, pobudzone do wzrostu przez HGH, muszą przecież z czegoś powstać, prawda?

Ze świata

Doładuj formę dzięki globalnym patentom.

Afryka - Collard Greens

To warzywo krzyżowe jest bogate w wit. K, potrzebną dla mocnych kości. Jarmuż też ma jej mnóstwo.

Ameryka - Bizon

Jego mięso zawiera dużo białka i mało tłuszczu, ale ciężko je dostać. W Polsce łatwiej nawet o strusinę.

Chiny - Zielona herbata

Zawiera katechiny – potężny przeciwutleniacz, który m.in. zadba o Twój układ krwionośny i pomoże spalić tkankę tłuszczową.

Indie - Tikka masala

W kuchni Półwyspu Indyjskiego hojnie korzysta się z kurkumy, która zmniejsza stany zapalne oraz ból.

REKLAMA

REKLAMA

Zdrowotne newsy MH

Zrób jagodowy koktajl

20% - o tyle procent obniżysz ryzyko chorób serca, jeśli będziesz codziennie jadł 200 g jagód. Dużo? Pewnie, ale pamiętaj, że mniejsza ilość też zrobi jakąś robotę.

Happy meal

Jedna twarz wiosny to zastrzyk słońca i energii, ale druga to przesilenie, mogące objawiać się stałym zmęczeniem i spadkiem nastroju. Jeśli znalazłeś się w grupie dojechanej przez tę porę roku, zwróć uwagę, czy w Twoim menu przypadkiem nie brakuje warzyw i błonnika. Tak się bowiem składa, że obfitujący w nie jadłospis może wpływać na poprawę nastroju. Wskazuje na to metaanaliza obejmująca 16 badań na grupie aż 46 tysięcy osób. Wobec takiej ilości danych nie widzimy innego wyjścia, jak uczynić ukłon w stronę zielonego.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij