Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Dieta zdrowa dla mózgu

Twój mózg potrzebuje odpowiedniego zasilania co najmniej tak samo, jak Twoje mięśnie. Dlatego gdy musisz wprowadzić go na wysokie obroty, powinieneś odpowiednio tankować. W Twojej diecie powinno się znaleźć więcej...

mózg, dieta Rada MH: na egzaminie zacznij od najprostszych zadań. Rozgrzejesz się i nie stracisz pewnych punktów.

Awokado

Awokado jest źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, dzięki czemu poprawia układ krążenia, a zdrowy układ krążenia to więcej krwi docierającej do mózgu. SEZAM Gdy czujesz, że termin się zbliża nieubłaganie, a Ty wciąż jesteś w lesie, zjedz garść sezamu. Sezam zawiera bardzo dużo magnezu, a tego właśnie pierwiastka zaczyna Ci brakować, gdy paraliżuje Cię stres.

Przeczytaj też: Lepsza pamięć i koncentracja

Tłuste ryby

Bo tłuste ryby są doskonałym źródłem kwasów omega-3, które wspomagają cały układ krwionośny, a więc i zasilania mózgu. Na dodatek, jak donosi pismo „Neurology”, ludzie z najniższym poziomem omega- 3 we krwi mają też najmniejsze mózgi.

Orzechy

Nie bez powodu przypominają mózg. Po pierwsze, zawierają niacynę, która chroni mózg przed skokami ciśnienia, które mogą powodować mikrouszkodzenia. Po drugie, uczeni z Loma Linda University odkryli, że regularne jedzenie orzechów poprawia nawet o 19% zdolność mózgu do zapamiętywania, rozwiązywania problemów i rozumienia nowych informacji.

Woda

Nie zapominaj o nawadnianiu. Już niewielkie odwodnienie obniża sprawność działania umysłu. Pamiętaj, że myśli to impulsy elektryczne, a gdy jesteś odwodniony, elektryka zaczyna szwankować.

Śniadania

Możesz zjadać tony orzechów i zagryzać awokado, ale jeśli nie będziesz jadł śniadania, zbyt wiele się nie nauczysz. Twój mózg po całej nocy głodu potrzebuje paliwa – i tu nie ma co dzielić włosa na czworo i wymyślać. Wszystko się nada. Chociaż, jak już na pewno wiesz, najlepiej sprawdzi się jajecznica z pomidorami zagryziona bułką z masłem. Jajka są świetnym źródłem białka i witamin.

MH 04/18

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij