[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Dieta paleo [Diety w pigułce]

Szczyt popularności frazy „paleo” już chyba nieco minął, ale to wciąż popularny system żywienia.

 

Zasady

Ta dieta ma odzwierciedlać sposób odżywiania się naszych prehistorycznych przodków. Przewiduje jedzenie tylko tego, co daje się upolować (mięso, ryby) albo zebrać (warzywa, owoce, nasiona, orzechy, jaja). Wykluczone są produkty zbożowe, nabiał, cukier, rafinowane oleje, rośliny strączkowe, współczesna żywność wysokoprzetworzona.

ZOBACZ: 4 szybkie przepisy diety paleo

REKLAMA

Efekty

Wykluczenie tej ostatniej i skupienie się na żywności nieprzetworzonej to niewątpliwie właściwy kierunek, który od lat promujemy w MH. Takie podejście pomaga kontrolować apetyt (brak cukru i pokarmów o dużej ilości kalorii) i jeść zgodnie z naturalnymi odczuciami głodu oraz sytości. W kwestii redukcji na pewno plus. W świetle badań naukowych trudno jednak uznać za zasadne hurtowe wykluczenie z diety zbóż (gluten wcale nie szkodzi każdemu), nabiału (to świetne źródło białka oraz wapnia), a także roślin strączkowych (szkodliwy wpływ zawartych w nich składników, uznawanych za antyodżywcze, jest przesadzony).

PRZECZYTAJ: Paleo - jadłospis na cały tydzień

Sportowcy, którzy chcą stosować dietę paleo, powinni zwracać uwagę, czy dostarczają sobie odpowiedniej ilości węglowodanów – dla nich stworzono tzw. protokół samuraja, który przewiduje stosowanie bezglutenowych zbóż, takich jak kasza gryczana, jaglana czy quinoa.

 Ocena MH:

  • Odchudzanie 8/10
  • Zdrowie 8/10
  • Trening 7/10

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij