[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.9

Kolorowe warzywa - warto je jeść!

Warzywami i owocami nie można się przejeść, nie zmienią Cię w grubasa, a systematycznie jedzone przedłużą Ci życie. Co więcej, im bardziej kolorowa będzie ta część Twojej diety, tym Twoje zdrowie będzie skuteczniej chronione.

fot. Baloncici, Lepas,Dmitry Rukhlenko, Elnur, Mikael Damkier, Tomo Jesenicnik 2009/shutterstock.com
Nie lubisz warzyw i owoców? Cóż, postaraj się je polubić, bo wygląda na to, że nie da się ich niczym zastąpić. Suplementy witaminowe nie rozwiązują problemu, bo oprócz witamin i minerałów owoce i warzywa zawierają jeszcze błonnik oraz - co najważniejsze - całe mnóstwo fitozwiązków, czyli substancji bioaktywnych, które chronią nasz organizm.

Najważniejsza ich funkcja polega na walce z wolnymi rodnikami. Wolne rodniki, zwane także oksydantami, to aktywne związki, które uszkadzają zdrowe tkanki naszego organizmu. Pewna ich liczba powstaje naturalnie w organizmie podczas oddychania, ponadto tworzą się podczas napromieniowania promieniami ultrafioletowymi, palenia papierosów, przyjmowania niektórych substancji chemicznych i leków, a także wdychania powietrza zanieczyszczonego spalinami.

Medycyna zna ponad 50 chorób, które są w dużym stopniu skutkiem działania wolnych rodników - to m.in. choroba niedokrwienna serca, miażdżyca, nowotwory, choroba Alzheimera. Wolne rodniki przyspieszają także starzenie się organizmu. Bronią w walce z nimi są antyoksydanty (inaczej zwane przeciwutleniaczami) zawarte w owocach i warzywach.

Ostatnio, w ramach światowej kampanii na rzecz przeciwdziałania nowotworom i chorobom serca, lansuje się tzw. kolorową dietę, czyli dietę bogatą w warzywa i owoce. W kolorowej diecie produkty podzielono na sześć grup pod względem barwy, ponieważ to właśnie fitozwiązki są w dużej mierze odpowiedzialne za barwę pożywienia. Zasadą diety jest łączenie jak największej liczby kolorów w jednym posiłku, co jest bardzo prostym sposobem na dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych substancji. Dbaj oto, żeby kolory były intensywne.

Czy ja jestem królik?

Oprócz mnogości kolorów ważna jest także ilość zjadanych w ciągu dnia warzyw i owoców. Najzdrowiej jeść ich w sumie co najmniej 0,5 kg dziennie. Dietetycy zalecają, aby jeść tę ilość rozłożoną na pięć porcji, ponieważ większości z wartościowych składników nasz organizm nie potrafi magazynować.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij