Dieta na stres: sposób na stres w 7 dni

Egzaminy, nadgodziny, pilne spotkania, zadania na wczoraj... Ciągła presja, brak czasu i napięcie. Do tego byle jakie żarcie z fastfoodów. Brzmi znajomo? Zamiast brać proszki na uspokojenie, posłuchaj rad naszego eksperta od diety i zwalcz stres... ze smakiem.

Zsolt Nyulaszi 2010/shutterstock.com
fot. Zsolt Nyulaszi 2010/shutterstock.com
Ekspert MH radzi:

REKLAMA

Serotonina to hormon dobrego humoru. Pozwala zachować spokój i pomaga panować nad sobą. Żeby ją uzyskać, Twój mózg potrzebuje tryptofanu - aminokwasu zawartego przede wszystkim w nabiale, ale także soi i soczewicy. Ta ostatnia jest w dodatku bogata w węglowodany, które pozwalają utrzymywać jak najdłużej efekt uspokajający serotoniny.

Jeśli Twoje stosunki z teściową są naprawdę napięte, dodaj do tej diety orzechy. Zawierają magnez, który odbudowuje równowagę systemu nerwowego. W końcu pomyśl też o czosnku. Pozwala obniżyć ciśnienie, a mocno ryzykujesz, że wzrośnie po kilku "specjalnych" spojrzeniach starszej pani. A z wysokim ciśnieniem naprawdę trudno być cool.

Sobota


Żona ma dzisiaj j piekielny program dnia: zakupy, siłownia, fryzjer i manicure, zakupy. I to wszystko od rana. Bo wtedy jest najmniej ludzi - tłumaczy mętnie, pospiesznie urywając się z domu. Zostajesz więc sam z dziećmi na początku weekendu, o którym marzyłeś i po którym spodziewałeś, się że wreszcie odetchniesz. Żebyś się za bardzo nie stresował, w południe zabierz dzieciaki do fastfoodu, ale...

• jeśli przygotowujesz obiad lub kolację samemu, kup jajka ryby, sałatę i chleb z ziarnami zbóż

Ekspert MH radzi:

Teraz mówię jak kumpel, a nie jak dietetyk - fastfood to dobry pomysł, żeby uniknąć kryzysu nerwowego. Przede wszystkim unikasz bałaganu w kuchni i zmywania. Wreszcie dania słodkie i tłuste serwowane w tej kuchni służą produkcji opiatów, substancji, które mają efekt uspokajający. Poza tym, możesz wymagać od swoich pociech, zadowolonych, że dostały do jedzenia to, co lubią najbardziej na świecie, żeby pomogły przygotować wieczorny posiłek. A ten wieczorny, lekkostrawny i zrównoważony, zrekompensuje ciężkostrawny obiad, w którym zabrakło błonnika i soli mineralnych. Błonnik znajdziesz w zielonych warzywach: sałacie, kapuście, szpinaku i w chlebie z pełnych ziaren.

Niedziela


Dzień zawodów. Gracie na wyjeździe. Honor zawodników, trenera i Twój osobiście: wszystko zależy od wygranej w tym meczu. Ciśnienie jest potworne. Masz miękkie nogi i mdłości z nerwów. A przecież jesteś jednym z najważniejszych zawodników Twojej drużyny. Żeby utrzymać się na nogach:

• zjedz bogate, pełnowartościowe śniadanie i nie zapomnij o pomarańczy na deser
zjedz banana

• po południu wybierz chude mięso razem z makaronem ugotowanym al dente

• pij przez cały dzień mnóstwo wody.

Ekspert MH radzi:

REKLAMA

Musisz być pełen energii. Pierwsza reguła - zjedz główny posiłek trzy godziny przed największym wysiłkiem, żeby uniknąć niestrawności. Druga reguła - jedyny możliwy doping to witaminy, które spożyjesz razem z owocami. Nie zapomnij o magnezie: można zjeść kilka suszonych owoców, żeby przegonić stres. W południe zjedz makaron, dobre źródło węglowodanów niezbędnych, żeby podtrzymać właściwy poziom energii w ciągu dnia.

I wreszcie pij wodę, dużo wody i tylko wodę przed, podczas i po meczu. Gwarantujemy, że Twoja drużyna z meczu wyjdzie zwycięsko. Jeżeli, oczywiście, oprócz stosowania dobrej diety, potraficie dobrze grać w nogę.

MH 09/2005

1 2 3
STRONA 3 z 3
Zobacz również:
Ten zestaw jest bezpieczniejszy niż zwis nad przepaścią bez asekuracji, ale po jego wykonaniu będziesz się czuł, jakbyś właśnie wrócił zza światów. Oto cliffhanger.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA