[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Dieta kierowcy: co najlepiej jeść w drodze?

Po kilku godzinach jazdy za kółkiem, gdy wilczy głód zagląda Ci w oczy, każdy przydrożny bar czy sieciowa restauracja  wydają Ci się zbawieniem. Jeśli w trasie musisz coś zjeść w fast foodzie, nie wybieraj menu na chybił trafił. Zobacz, co jest najlepsze dla kierowcy.

Dieta kierowcy: co najlepiej jeść w drodze? fot. Ministr-84 2015/Shutterstock
Owszem, popularne sieciowe fast foody sprzedają jedzenie przetworzone i tłuste, za to podane szybko i w schludny sposób, co w podróży liczy się szczególnie. Wspólnie z dietetyczką, Katarzyną Biłous, redaktorzy amis przekalkulowali potrzeby kaloryczne i odżywcze kierowcy.

REKLAMA
 

Skoro, siedząc kilka godzin za kółkiem, tracisz mniej energii, mniej jej dostarczaj, ograniczając m.in. węglowodany. Liczba kalorii dla jednego posiłku nie powinna przekraczać 350/3 h. Posiłek musi mieć jak najwięcej białka (pozwoli Ci utrzymać koncentrację) i jak najmniej tłuszczu (może wywoływać senność). Zobacz, co najlepiej jeść w drodze.

KFC: 306 kcal

Longer z polędwiczką z piersi z kurczaka nie zawiera wiele białka, ale kusi niską zawartością tłuszczu. Na uwagę zasługuje też fakt, że to niezmielony, prawdziwy kawałek mięsa.

Białko 12 g, tłuszcz 10 g, węglowodany 42 g

MCDONALDS: 300 kcal

Tu braliśmy pod uwagę chikkera, kurczak burgera i cheeseburgera. Na korzyść tego ostatniego przemawia utrzymanie ilości białka i tłuszczu w dolnych rejestrach naszych wskaźników.

Białko 16 g, tłuszcz 13 g, węglowodany 30 g

SUBWAY: 300 kcal

Bar obecny na stacjach benzynowych ma kanapki z niższą zawartością tłuszczu. Dodatek pieczonej wołowiny to duży zastrzyk białka. Jeśli chcesz ograniczyć węglowodany, zamień pieczywo na sałatkę.

Białko 24 g, tłuszcz 4 g, węglowodany 46 g

BURGER KING: 347 kcal

Whoopper Jr. ma więcej tłuszczu niż pozostałe kanapki w tym zestawieniu, ale trzyma się w kalorycznych granicach. Jeśli chcesz zjeść coś z mniejszą ilością tłuszczu, wybierz hamburgera.

Białko 15 g, tłuszcz 18 g, węglowodany 31 g

Kawa chroni przed wypadkiem

Jadąc w długą trasę, nie odmawiaj sobie postoju na kawę. Jak wynika z badań australijskich uczonych, opublikowanych w „British Medical Journal”, kierowcy, którzy podczas wielogodzinnej jazdy używali stymulantów zawierających kofeinę, o 63% rzadziej uczestniczyli w wypadkach drogowych!

Jazda w deszczu

Jak radzi kierowca rajdowy Tomasz Kuchar, najlepszą metodą na jazdę w deszczu jest zmniejszenie prędkości i zwiększenie odstępu od auta jadącego przed nami. Ważne są również dobre opony. Najbardziej niebezpieczne są pierwsze minuty po rozpoczęciu opadów. Woda miesza się wówczas z kurzem, olejem, a nawierzchnia staje się śliska jak lód.

Kupując opony, zwróć uwagę na informacje zawarte na etykietach. Z naszych testów wynika, że droga hamowania ze 100 km/h na mokrej nawierzchni autem wyposażonym w opony klasy A może być nawet o 5,1 m krótsza w porównaniu do opon klasy B.

Kryteria dotyczące etykietowania ustalono tak, że różnica w drodze hamowania z prędkości 80 km/h auta wyposażonego w opony o oznaczeniu A i G musi wynosić minimum 18 metrów.

Lubisz Men's Health i interesujesz się samochodami? Gwarantujemy, że „auto motor i sport” przypadnie Ci do gustu. 

MH 04/2014

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij