[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Dieta ketogeniczna - spalanie tłuszczu w wersji turbo?

Jeden z naszych czytelników chce zrzucić nadmiar kilogramów i zastanawia się nad dietą ketogeniczną. Oto odpowiedź dietetyka, Dawida Białowąsa.

dieta ketogeniczna
Dieta ketogenna polega na bardzo mocnym ograniczeniu węglowodanów, nawet do 50 g w ciągu dnia, przy średniej ilości białka. W pierwszym tygodniu można spodziewać się utraty nawet 2 kg masy ciała, ze względu na spadek poziomu glikogenu mięśniowego i związanej z nim wody, ale nie można tego mylić z utratą tkanki tłuszczowej, a to przecież ona jest celem.

Generalnie badania pokazują, że diety eliminujące węglowodany są tak samo skuteczną metodą redukcji masy ciała, jak te polegające na zwyczajnym ograniczeniu kaloryczności, o ile ilość białka jest w nich na podobnym poziomie. Dieta ketogenna może mieć za to pewną przewagę, jeśli odchudzająca się osoba nie kontroluje tego, ile je, bo wpływa na hormony regulujące poczucie głodu.

Trzeba przy tym pamiętać, że ketoza ma minus w postaci ograniczenia wydolności przy wysiłku o wysokiej intensywności. "Ja jestem zwolennikiem wprowadzenia deficytu kalorycznego bez rezygnacji z węglowodanów - np. ziemniaki i bataty to wartościowe jedzenie, które powoduje wysokie poczucie sytości, a z kolei owoce mogą zmniejszyć ochotę na słodkie i ograniczyć podjadanie. Sugeruję też zwiększyć ilość białka do 2,3-3,1 g/kg beztłuszczowej masy ciała i wprowadzić trening oporowy, żeby utrzymać masę mięśniową" - radzi Dawid Białowąs, specjalista ds. żywienia i wspomagania dietetycznego w sporcie.

Patenty MH

Nie musisz być na diecie ketogenicznej, ale dla lepszego zdrowia stosuj poniższe rady.

Stek w sobotę

Co jakiś czas jedz stek z antrykotu. Wołowina zawiera kwas oleinowy, który występuje także w oliwie z oliwek i jest tłuszczem dbającym o poprawne funkcjonowanie serca.

Zbawienny smalec

Nie bój się smalcu. Naukowcy z Uniwersytetu De Montfort w Wielkiej Brytanii udowodnili, że jest on mniej rakotwórczy niż olej słonecznikowy.

Raz na jakiś czas

Dwa razy w tygodniu ogranicz jedzenie węglowodanów, a zrzucisz kilka kilogramów i zmniejszysz oporność na insulinę – tak wynika z badań przeprowadzonych przez American Association for Cancer Research.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij