[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
  • Men's Health

  • Dieta

  • Dieta ketogeniczna - ile trwa adaptacja organizmu? Bonus: dzienny keto jadłospis

REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Dieta ketogeniczna - ile trwa adaptacja organizmu? Bonus: dzienny keto jadłospis

Organizm potrzebuje czasu, żeby przestawić się na nowy sposób funkcjonowania i nauczyć się korzystać z ciał ketonowych zamiast glukozy. To, jak szybko do tego dojdzie, jest cechą mocno osobniczą i trudno wyznaczać sztywne granice.

ketoza Shutterstock.com

Ile trwa adaptacja organizmu na diecie ketogenicznej?

Do 2 tygodni.

Proces zachodzi szybciej u osób sprawnych fizycznie, o prawidłowej proporcji między tkanką mięśniową a tłuszczową. Niektórzy mogą korzystać z ciał ketonowych już po 3-4 dniach. "Inni będą potrzebować na to do 2 tygodni" – ocenia Strychalski.

Trudny okres

W tym czasie organizm broni się przed zmianami, reagując zmęczeniem, bólami i zawrotami głowy, sennością, kłopotami ze snem. Jeśli kusi Cię dieta keto, adaptację zaplanuj najlepiej na okres, kiedy nie będą gonić Cię terminy w pracy czy na uczelni.

Dzień na keto - przykładowe menu

Jadłospis zaspokoi zapotrzebowanie organizmu na niezbędne składniki. Zawiera 2050 kcal, 149 g tłuszczu, 107,5 g białka i 86,2 g węglowodanów (54,2 g to przyswajalne, a 32 g to błonnik, którego nie wliczamy do puli, ponieważ organizm go nie przyswaja).

Śniadanie

2 jajka na miękko (100 g) z sałatką z pomidorów (192 g), rukoli (10 g), fasoli czerwonej (70 g), ogórka kiszonego (70 g), orzechów włoskich (30 g), z oliwą (20 g) oraz sokiem z cytryny (24 g).

Obiad

Łosoś pieczony (150 g) z sokiem z cytryny (24 g), brokuły gotowane (150 g), parmezan (5 g), ogórki kiszone (70 g), czerwona papryka (75 g), oliwa (20 g), czekolada gorzka 90% (30 g).

Kolacja

Twaróg półtłusty (100 g), kefir 2% (100 g), ogórek (55 g), cebula (40 g), czosnek (6 g), nasiona słonecznika (15 g), olej lniany tłoczony na zimno (10 g), bułka keto (71 g), masło (5 g). Przepis na bułkę keto znajdziesz poniżej.

Przepis na keto bułkę

  • 150 g śmietanki kokosowej
  • 50 g łupin babki jajowatej 
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia bez glutenu
  • sól himalajska.

Odważ składniki i dokładnie wymieszaj, ciasto odstaw na 10 minut. Blachę wyłóż papierem do pieczenia i piecz w piekarniku z termoobiegiem przez 25 min w temp. 170°, następnie przez 15 min w temp. 150°. Nie otwieraj piekarnika podczas pieczenia.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij