[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Dieta i suplementacja w 2018 roku: co na plus, co na minus?

Stan badań nad tym, co pomaga Ci poprawić wyniki, a co niekoniecznie, nieustannie się zmienia. Bartłomiej Pomorski, prezes Polskiego Towarzystwa Dietetyki Sportowej, śledzi najnowsze badania i wie, gdzie pojawiają się nowe dowody na tak, a gdzie na nie.

suplementy i dieta fot. Shutterstock

Omega-3  minus 

Kwasy tłuszczowe z tłustych ryb morskich mogą pomóc sportowcom, którzy narażeni są na urazy głowy (np. sporty walki, rugby). Będący ich składnikiem kwas DHA może działać ochronnie na komórki nerwowe w mózgu, które cierpią w trakcie wstrząsów, na jakie narażenie są zawodnicy. 

Probiotyki  minus 

Ich suplementacja może przynieść korzyści, np. zmniejszyć ryzyko przeziębienia. Trzeba jednak, w zależności od wybranego celu, zdecydować się na konkretny przebadany szczep (np. nazwa Bifidobacterium określa rodzaj, lactis wskazuje gatunek bakterii, a W51 konkretny szczep), a nie na ogólny preparat łączący kilka szczepów. W niektórych sytuacjach mogą one wręcz wykluczać swoje właściwości, zamiast potęgować działanie.

Dieta bezglutenowa  minus 

Wiele osób doszukuje się rozwiązania dolegliwości zdrowotnych w diecie pozbawionej glutenu. Wydaje się jednak, że poza pewnymi sytuacjami klinicznymi (celiakia czy też nieceliakalna wrażliwość na gluten), które dotyczą niewielkiego odsetka ludzi, wprowadzenie diety bezglutenowej jest pozbawione większego sensu.

BCAA  minus 

Komplet trzech aminokwasów (leucyny, izoleucyny i waliny), które mają chronić organizm przed katabolizmem, jest bardzo popularny wśród amatorów i zawodowców. Dowody naukowe są jednak nieubłagane: jest on mniej skuteczny od zwykłej odżywki białkowej czy też kompletu aminokwasów egzogennych, które są sprzedawane pod nazwą EAA (z ang. essential amino acids).

Olej kokosowy  minus 

To źródło nasyconych kwasów tłuszczowych, dużej ilości energii i marginalnej zawartości składników bioaktywnych. Do krótkiego smażenia możesz użyć oliwy z oliwek, a kuloodporną kawę zastąp espresso i garścią orzechów włoskich.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij