[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Dieta bez śniadań - warto?

Co się dzieje, gdy wybierasz dietę, która nie mówi Ci, co masz jeść, tylko kiedy? Tak działa okresowy post.

śniadania, dieta Wyobrażasz sobie wyjście z domu bez śniadania?

1. Szybkie efekty

Dieta ta jest wyraźnie wbrew zaleceniom żywieniowym WHO, w których podstawą jest pięć posiłków dziennie. Próbujesz więc na własną odpowiedzialność. Z diet typu intermittent fasting (IF) najpopularniejsza jest 16/8, czyli taka, która otwiera okienko czasowe na jedzenie tylko na 8 godzin w ciągu doby. W tak krótkim czasie możesz zjeść dwa posiłki, co w praktyce oznacza najczęściej rezygnację ze śniadania. Efekty są niemal natychmiastowe. Odpuszczenie śniadania obniża poziom kortyzolu, a wysoki poziom tego hormonu zwiększa ryzyko otyłości.

2. Przeczekaj

Po pierwszym dniu takiego traktowania Twoje ciało trochę głupieje. Zwiększa się wyrzut greliny - hormonu odpowiedzialnego za uczucie głodu. Możesz być więc zmęczony i senny, albo wręcz przeciwnie – poirytowany. Przetrwaj to. Mniej więcej po tygodniu organizm przestanie produkować grelinę przed południem, bo nauczy się, że i tak nie dostanie teraz nic do jedzenia.

REKLAMA

Przeczytaj też: Szybkie śniadanie na 7 sposobów

3. Zmniejsz opór

Kiedy jesz regularnie przez cały dzień, Twoje ciało jest pięć razy zalewane wyrzutem insuliny. Ograniczając liczbę posiłków do dwóch, zmniejszasz ilość insuliny i zwiększa się wrażliwość komórek na ten hormon. W dużym uproszczeniu - zwiększenie wrażliwości na insulinę sprawia, że więcej węglowodanów trafi a jako energia do mięśni zamiast zamieniać się w tkankę tłuszczową. Uwaga - jeśli cierpisz na cukrzycę, lepiej skonsultuj pomysł diety 16/8 ze swoim lekarzem.

4. Więcej mięśni

W drugim tygodniu okresowego postu możesz liczyć na dodatkową porcję hormonu wzrostu (GH), który przyspiesza wzrost mięśni, wzmacnia kości i stawy. Co więcej, GH ułatwia także zmianę źródła zasilania komórek z węglowodanów na tłuszcze pozyskane z tkanki tłuszczowej. Dwie korzyści: spalasz tłuszczyk i jednocześnie masz równomierny dopływ energii bez zjazdów energetycznych typowych po zjedzeniu węglowodanów.

5. Chudszy

Jeśli zależy Ci głównie na zrzuceniu paru kilogramów, ogranicz nie tylko ilość posiłków, ale i kalorii. Wylicz swoją podstawową przemianę materii, czyli minimalną ilość kalorii, którą Twoje ciało spala w ciągu doby (kalkulatory są dostępne online), następnie odejmij od tego 500 kcal i staraj się nie zjadać więcej w okienku na jedzenie. Robiąc tak, schudniesz około 0,5 kg tygodniowo.

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij