[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Dieta a dobry nastrój - czujesz się tak, jak jesz

Od lat wiadomo, że jesteśmy tym, co jemy. Teraz wiemy także, że wszystko, co ląduje na talerzu, ma ogromny wpływa na nasze codzienne samopoczucie. Skoro tak, może fajnie byłoby nauczyć się tym zarządzać?

dieta, humor, nastrój

Pozytywne menu

Zoptymalizuj nastrój odpowiednim posiłkiem. I pamiętaj: jedz powoli i koncentruj się tylko na tym, co na widelcu.

  • Śniadanie

Zalej swoją poranną granolę zwyczajnym kefirem. Badanie opublikowane w „Benefi cial Microbes” pokazało, że probiotyki z kefiru podniosły poziom serotoniny u przepracowanych studentów medycyny.

REKLAMA
  • Lunch

Wybierz kanapkę z jajkiem. Jajka zawierają tryptofan, który pomaga mózgowi wytwarzać serotoninę. Efekt jest tak silny, że, jak odkryli naukowcy, mężczyźni jedzący takie posiłki byli dwa razy bardziej skłonni do donacji na cele charytatywne.

  • Kolacja

Odstaw chude mięso i zieleninę. Badania wykazały, że tłuszcze omega w tłustych rybach zwiększają syntezę serotoniny, podczas gdy węglowodany wspierają dobre spanie

ZOBACZ TEŻ: Jak wygrać z chandrą? 10 produktów

Dopraw sobie życie

Najdroższe przyprawy były niegdyś warte swojej wagi w złocie. Najnowsze badania potwierdzają, że nie tylko wartości smakowe stanowią o ich wartości. 8-tygodniowe badanie przeprowadzone przez naukowców z Murdoch University wykazało, że suplementy zawierające ekstrakt z drogocennego szafranu mają podobny efekt jak leki działające na receptory serotoniny w mózgu (leki antydepresyjne). Dodaj trochę szafranu do paelli z owoców morza, a ogarnie Cię błogość w śródziemnomorskim stylu.

Energia z orzeszków

Wiele czynników wpływa na zjazd energetyczny w środku dnia w pracy: niski poziom cukru we krwi, zmęczenie, perspektywa kolejnych trzech godzin spędzonych nad dokumentami w Excelu. Niektórzy badacze uważają, że nasz poziom serotoniny również spada w tym czasie. Co robić? Otóż węglowodany skrobiowe pomogą odwrócić ten proces. Zjedz tosta z masłem orzechowym. Orzeszki ziemne zawierają tryptofan, który, jak już wiemy, odgrywa istotną rolę w produkcji serotoniny.

PRZECZYTAJ: Jak dietą poprawić sobie humor? [Ważne zasady]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij