REKLAMA

Dieta Cambridge: zrzuć 1 kg w tydzień

Aby schudnąć, musisz albo spalać więcej kalorii, albo spożywać mniej kalorii. Jeśli wolisz tę drugą opcję, wypróbuj dietę, która pozwoli Ci zrzucić 1 kg w 7 dni bez głodzenia się, skomplikowanych jadłospisów i co najważniejsze - bez uszczerbku na formie i zdrowiu.

HannaMonika 2012/shutterstock.com
fot. HannaMonika 2012/shutterstock.com
Jedz co 3-4 godziny, a dostarczysz organizmowi surowca, który on od razu przetworzy w energię.

Słyszałeś kiedyś o efekcie jo-jo? Większość osób stosujących drakońskie diety zaliczyło go przynajmniej raz w życiu. Schemat zawsze jest ten sam: stosujesz dietę i wytrzymujesz do końca, chudniesz i przychodzi ten upragniony dzień: Koniec! Zaczynam jeść normalnie! I zaczynasz wrzucać w siebie wszystko, co było do tej pory zakazane. Zdezorientowany organizm zaczyna magazynować wszystko dwa razy szybciej niż zwykle, na wypadek, gdybyś chciał drugi raz wykręcić mu ten numer z odchudzaniem. I przybierasz na wadze więcej niż przed schudnięciem. Gdzie jest wyjście z tej pułapki?

REKLAMA
 3.


Jedz wszystko, tylko ogranicz liczbę przyjmowanych kalorii do 1500 dziennie

Jeżeli naprawdę chcesz schudnąć i utrzymać wagę, to jest właśnie najlepszy sposób. Nie będziesz chodził głodny, a wygospodarujesz każdego dnia aż 1000 kcal. Jednym słowem, w ciągu 6 dni pozbędziesz się na stałe 1 kilograma tkanki tłuszczowej. Ważny jest sposób jedzenia. Przyjmij zasadę: 5 posiłków dziennie. Już po tygodniu Twój organizm przyzwyczai się, że co 3-4 godziny dostanie nową porcję surowca, którą od razu może przetworzyć w energię. Nie musi nic magazynować, bo nie skazujesz go na długie okresy głodu.

Jak to zrobić? Jedną z głównych przyczyną niepowodzeń w odchudzaniu jest brak wytrwałości i konsekwencji w przygotowywaniu dietetycznych posiłków. Dotyczy to szczególnie facetów, z których większość czuje się w kuchni, delikatnie mówiąc, nieswojo. Spokojnie, bierzemy to pod uwagę i twierdzimy, że wcale nie musisz liczyć kalorii, a tym bardziej chodzić do pracy z przygotowanymi pudełkami z jedzeniem. Możesz dwa razy dziennie skorzystać z gotowych zup i koktajli, które, chociaż są bardzo niskokaloryczne, dostarczają wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

 4.


Uprość sobie życie i korzystaj z gotowych produktów

Nie mamy jednak na myśli hamburgerów z frytkami w fastfoodowych barach czy pizzy XXL z dostawą do domu, a serię produktów znanych pod nazwą dieta Cambridge. "To sproszkowane niskokaloryczne dania, których receptura została opracowana w laboratoriach Cambridge i przebadana klinicznie w Europie Zachodniej i w Polsce - mówi Andrzej Kostkiewicz, specjalista odnowy biologicznej, fizjoterapeuta i dietetyk, ekspert MH. - Te niskotłuszczowe preparaty zawierają wysokiej jakości białka oraz dobrze przyswajalne witaminy i minerały w ilościach zalecanych do dziennego spożycia. Dzięki nim można znacznie obniżyć ilość dostarczanych kalorii, nie zaburzając funkcjonowania organizmu".

Sprawdziliśmy działanie i smak tych sproszkowanych produktów na sobie. Nie licz na to, że będą pieścić Twoje kubki smakowe niczym wykwintne dania w eleganckiej restauracji, ale niedostatki walorów smakowych wynagrodzą Ci widoczne niemalże gołym okiem efekty konsumowania tych posiłków. Koktajle są słodkie, smakują trochę jak lody o różnych smakach. Zupy (spośród wielu rodzajów nam najbardziej przypadł do gustu bulion z kurczaka o smaku grzybowym i rosół) są równie szybkie w przygotowaniu. Każdy koktajl i każda zupa to zaledwie 138 kcal i koszt około 8 złotych.

 5.


Mocne uderzenie na początek - jedz nie więcej niż 1200 kcal dziennie

Spożywając przedstawione powyżej koktajle i zupy, waga będzie początkowo pokazywać około 1 kg mniej co 3-4 dni i to bez ryzyka uszczerbku na zdrowiu i bez ryzyka efektu jo-jo. Nie oznacza to, że od razu spalisz tyle tkanki tłuszczowej; na wstępie stracisz wodę i spalisz głównie węglowodany, ale i tak efekty będą widoczne gołym okiem i będziesz się czuł dużo lżejszy i pełen energii. Jak to zrobić?

"Osoby, które powinny schudnąć dużo i stosują pełną dietę Cambridge, muszą najpierw wypełnić specjalną kartę zdrowia, żeby wykryć ewentualne przeciwwskazania. Dlatego tej diety nie można kupić w sklepach - jest rozprowadzana przez przeszkolonych konsultantów, których adresy można znaleźć w internecie. Pełna dieta prowadzi do bardzo szybkiej utraty wagi i pomaga oczyścić organizm ze złogów i toksyn, ale musi być przeprowadzana pod okiem specjalisty - przestrzega Andrzej Kostkiewicz. - W przypadku tylko dwóch posiłków dziennie spożywanych wraz z normalnym jedzeniem konsultacje medyczne nie są konieczne".

Jedz zwyczajne wysokobiałkowe śniadanie, a do pracy weź 1 koktajl i 1 zupę oraz jakiś owoc. W domu wieczorem możesz zjeść kolację. Np. o godz. 7 jesz 2 jajka na miękko, kromkę razowego chleba z pomidorem albo owsiankę z suszonymi owocami. Trzy godziny później wypijasz koktajl, o godz. 13 owoc, o godz. 16 zupę z proszku, a wieczorem, w okolicach godz. 19-20, jesz w domu sałatę z kurczakiem lub indykiem albo rybę z warzywami, lub chudą wołowinę z jakąś surówką. W rezultacie zjesz nie więcej niż 1200 kcal. Musisz pamiętać o piciu co najmniej 1,5 litra wody dziennie.

Z czasem zastąpisz 1 koktajl niewielkim posiłkiem. Potem drugi. I nagle zorientujesz się, że nie dość, że jesteś znowu szczupły, to jeszcze jesz znów normalne, tyle że zdrowsze, mniej kaloryczne posiłki. I co najważniejsze, nie grozi Ci żaden efekt jo-jo.

MH 01/2011

STRONA 2 z 2

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA