[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.2

Deficyt snu - prosta droga do nadwagi? [Paka newsów]

Logika podpowiada, by zaczynać od rzeczy najbardziej istotnych, a dopiero potem przechodzić do mniej ważnych. Sen zdecydowanie należy do tych pierwszych.

Mechanizmów, dzięki którym godziny spędzone w łóżku (mówimy o śnie, żeby nie było niejasności!) przekładają się na zrzucone kilogramy, jest kilka. Po pierwsze, gdy jesteś niewyspany, możesz zjadać więcej. Jedno z badań francuskich naukowców wykazało, że deficyt snu przełożył się na 560 dodatkowych kcal kolejnego dnia - łatwiej wtedy o podjadanie, częściej decydujemy się też na wysokokaloryczne jedzenie.

ZOBACZ TEŻ: Czy sen to nowy fitness?

REKLAMA

Po drugie, chroniczne niewyspanie może też wpływać na metabolizm i sprawiać, że organizm chętniej magazynuje energię, zamiast ją zużywać. Po trzecie zaś, po zarwanej nocy łatwiej odpuścić trening, organizm może też zredukować swoją spontaniczną aktywność w ciągu dnia (np. zrobisz mniej kroków). To w końcu, ile spać, żeby uniknąć tych nieprzyjemności? Amerykańska Akademia Medycyny Snu mówi o 7 godzinach w objęciach Morfeusza.

Pozostałe newsy

Śpiący królewicz

Podpowiadamy, jak możliwie szybko przenieść się do krainy rządzonej przez Morfeusza.

1. Chłód

Zadbaj o to, żeby w sypialni nie było zbyt gorąco, ponieważ to mocno utrudnia zasypianie. Idealna temperatura do snu jest niższa, niż myślisz, i wynosi zaledwie 16-18 °C.

2. Plan działania

 „Journal of Experimental Psychology” podaje, że sporządzenie listy zadań na kolejny dzień pomaga zmniejszyć napięcie nerwowe, które utrudnia zasypianie.

3. Książka

Badanie na Sussex University pokazało, że już 6 minut czytania przed snem pozwala zmniejszyć stres i napięcie mięśniowe oraz zwolnić tętno. Smartfon przeciwnie – utrudni Ci zasypianie.

4. Kumpel

Nie chodzi tylko o to, że wieczorny spacer, na który Cię wyciągnie, pomoże zrzucić z siebie trudy dnia. Badacze z Mayo Clinic przekonują, że posiadacze psów ogólnie są mniej zestresowani i zasypiają szybciej.

Uwaga na fast foody

500 – o tyle kcal więcej zjadali w ciągu dnia uczestnicy badania, którzy mieli nieograniczony dostęp do produktów wysoko przetworzonych (w porównaniu z mogącymi do oporu jeść żywność nisko przetworzoną).

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij