[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Cukier z owoców - zły czy dobry? [Paka newsów]

Sportowcy w żadnym razie nie powinni rezygnować z owoców, bo są dla nich ważnym elementem diety.

owoce, trening

Nie taki ten cukier zły

Pewnie słyszałeś niejeden raz, że owoce to zło, bo to przecież „sam cukier”. Po pierwsze, nie sam, bo w doborowym towarzystwie, o którym za chwilę, a po drugie – chwała Bogu, że on tam jest! Powinny o nim pamiętać szczególnie osoby, które intensywnie ćwiczą codziennie albo nawet mają dwie jednostki treningowe w ciągu jednego dnia. W ich przypadku obecność węglowodanów prostych jest wręcz niezbędna, żeby zdążyć z odbudową zapasów glikogenu przez kolejnym wysiłkiem. Do owoców o ich wysokiej zawartości należą na przykład ananasy, banany, gruszki, czereśnie albo winogrona. Szczególnym uczuciem darzymy ananasy, które są podstawą rewelacyjnych koktajli.

ZOBACZ: Owoce na redukcji 

REKLAMA

Nie licz za to na magiczną moc zawartej w nich bromelainy. Często można spotkać się z informacją, że pomaga ona radzić sobie z opóźnioną bolesnością mięśniową (DOMS), mogącą wystąpić po ciężkim treningu, jednak właściwości tej nie można uznać za dobrze udokumentowaną przez naukowców. Jeśli chcesz pomóc mięśniom szybciej się zregenerować, postaw na kwaśne wiśnie, najlepiej odmiany Montmorency, bogate w składniki o właściwościach antyoksydacyjnych i przeciwzapalnych. Ich działanie w kwestii łagodzenia DOMS-ów jest dużo lepiej udowodnione.

Pomidor a zdrowe serce

Ze świeżymi pomidorami musimy się niestety pożegnać do kolejnego sezonu, ale w tych smutnych, jesienno-zimowych dniach warto zastąpić je sokiem. Czasopismo „Food Science & Nutrition” donosi, że wystarczy jedna szklanka dziennie (bez dodatku soli!), aby obniżyć ciśnienie krwi i dzięki temu zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Pij do dna!

PRZECZYTAJ: Burak - gwiazda posiłku potreningowego

Węglowodany a długie życie

55 – tyle procent węglowodanów powinna zawierać nasza dieta, aby maksymalnie przedłużyć życie.

Kawa a trening

Płukanie ust napojem węglowodanowym może dostarczyć energii, chociaż wcale go nie wypijesz. Na podobnej zasadzie może działać kawa. Sama w sobie ma zbyt mało kofeiny, aby odpalić Cię na czas treningu, ale jedno z badań sugeruje, że pobudza receptory gorzkiego smaku i wywiera efekt większy, niż wynikałoby z zawartości kofeiny. Warto więc do suplementu dorzucić espresso. Pamiętaj tylko, by potrzymać je chwilę w ustach.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij