[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Co zamiast odżywki białkowej?

Shake proteinowy to szybki sposób, aby dostarczyć organizmowi dobrej jakości białka. Zwolenników odżywek białkowych jest wielu, ale znajdą się również przeciwnicy protein w proszku. Zarówno jednym, jak i drugim prezentujemy produkty, które godnie zastąpią nawet najdroższe suplementy.

Groch to znakomita alternatywa dla odżywek białkowych fot. Garsya / Shutterstock.com
Alternatywy dla białka w proszku:

1. Białko jaja kurzego

"Aminokwasy z białko jaja kurzego są bardzo dobrze przyswajalne, co oznacza, że Twoje mięśnie w pełni wykorzystają taki właśnie posiłek" - tłumaczy dr Mike Roussell. Nie zawiera tłuszczu i węglowodanów, co czyni go czystym źródłem wartościowego białka.

Przewyższa ono jakością odżywkę białkową, ponieważ zawiera większą ilość aminokwasów rozgałęzionych (BCAA) – 6,7 gramów BCAA w jajkach kontra 5,5 grama w takiej samej dawce odżywki.

Zawartość białka w 100 g białka jaja kurzego: 12,6 g

REKLAMA

REKLAMA

Dieta na masę fot. Shutterstock.com
2. Groch

Białko z grochu, jako jedyne białko roślinne, zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy potrzebne organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. „Ma ono także nietypowo wysoki poziom BCAA” – zachwala Roussell.

Zawartość białka w 100 g suchych ziaren grochu: 23,8 g

 

REKLAMA

serek wiejski fot. Shutterstock
3. Serek wiejski

To jedno z najlepszych źródeł pełnowartościowego, łatwo przyswajalnego białka, które idealnie nadaje się do budowania masy mięśniowej. Ma też niewiele tłuszczu, sodu i kalorii.

Zawartość białka w 100 g serka wiejskiego: 11,0 g

 

REKLAMA

REKLAMA

Dieta na masę fot. Shutterstock.com
4. Ziarna konopi

W przeciwieństwie do odżywek białkowych, ziarna konopi zawierają nie tylko samo białko, lecz także kwasy omega-3 i błonnik. W ich składzie znajdują się również wszystkie kluczowe do budowania mięśni aminokwasy. W Polsce jeszcze dość trudno je dostać - szukaj przede wszystkim w sklepach ze zdrową żywnością.

Zawartość białka w 100 g ziaren konopii: 33,8 g

 

REKLAMA

Dieta na masę fot. Shutterstock.com
5. Brązowy ryż

Jest smaczny i wartościowy, lecz nie zawiera wszystkich niezbędnych aminokwasów. Połącz go z innym źródłem białka, by stworzyć solidne proteinowe danie (przykładowo do ryżu dodaj groszku). Sam ryż zawiera jednak duże ilości metioniny, aminokwasu wymaganego do rozpoczęcia syntezy białek.

Zawartość białka w 100 g surowego brązowego ryżu: 8,1 g

MH

 

Komentarze

 (16)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij