[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Co Ty wiesz o odchudzaniu?

Ryż brązowy czy biały? Co to jest indeks glikemiczny? Czy dieta niskowęglowodanowa jest skuteczna? Droga do szczupłej sylwetki jest kręta i usiana błędnymi drogowskazami. Rozwiąż nasz quiz, a poczujesz się na niej pewnie, jakby do celu prowadziła Cię dietetyczna nawigacja.

waga fot. shutterstock.com
1. 5 mniejszych posiłków zamiast tradycyjnych 3:

A pomaga kontrolować poziom cukru we krwi

B. zmniejsza ilość kalorii odkładanych na zapas

C. oba powyższe

D. jedynym efektem jest więcej naczyń do zmywania

2. Napis na opakowaniu „Obniżona zawartość tłuszczu” oznacza, że:

A. produkt ma mniej kalorii

B. produkt ma mniej węglowodanów

C. produkt obniży poziom tłuszczu w Twoim ciele

D. ktoś chce Cię nabrać!

REKLAMA

3. Ryż biały czy brązowy?

A. brązowy, bo zawiera więcej błonnika i witamin

B. biały, bo ma mniej kalorii

C. obojętnie, nie bardzo się od siebie różnią

D. nie ma znaczenia, jeśli podajesz go z kalorycznym sosem

4. Trening siłowy...

A. jest lepszy niż kardio na masę, ale nie pomaga na serce

B. jest skuteczny w spalaniu jak kardio, a lepszy w budowaniu mięśni

C. buduje masę, ale spala mniej tłuszczu niż kardio

D. niszczy stawy

5. Dieta o niskiej zawartości węglowodanów jest skuteczna, bo:

A. jesz mniej kalorii

B. jesz mniej fast foodów

C. jesz dużo białka

D. wyczerpujesz zapasy glikogenu i organizm może zacząć spalać tłuszcz

6. Jak dużo protein możesz strawić, zanim nadmiar się zmarnuje?

A. 10 g

B. 30-40 g

C. prawdopodobnie wciąż jeszcze trawisz steka z ostatniego grilla

D. nie możesz zjeść za dużo

7. Indeks glikemiczny:

A. pozwala kontrolować poziom cukru we krwi

B. pozwala przewidzieć, kiedy poczujesz głód, a kiedy sytość

C. przereklamowany czynnik związany z odchudzaniem

8. Suplementy z kwasami tłuszczowymi z ryb pomagają schudnąć

A. prawda – są na to dowody naukowe

B. fałsz – rezultaty badań są sprzeczne

C. nie ma znaczenia – i tak nie będziesz tego jadł, bo jedzie tranem

9. Najnowsza cudowna tabletka na pozbycie się balastu to:

A. nie ma żadnej magicznej pigułki

B. aspiryna

C. Lentilky

D. Citrus aurantium, czyli gorzka pomarańcza

10. Jedzenie dużo wieczorem:

A. zmniejsza wydzielanie hormonu wzrostu i utrudnia zrzucanie balastu

B. sprawia, że utyjesz

C. nie ma znaczenia, pod warunkiem że nie jest to śmieciowe jedzenie

Odpowiedź na pytanie nr 1: B

Jeśli jesz rzadko, organizm obawia się głodu i więcej odkłada na zapas (przy tej samej ilości kalorii o ok. 10% więcej, niż gdybyś jadł często i regularnie). Poza tym, gdy w miarę równomiernie rozkładasz posiłki, nie robisz się głodny jak wilk i nie rzucasz się potem na jedzenie. Wtedy najczęściej trudno się powstrzymać i zjada się za dużo.

Twój patent. Jeśli decydujesz się na częste posiłki, np. 5 dziennie, połowa z nich powinna być przekąskami. Nie bądź ortodoksyjny – jeśli Twój plan dnia utrudnia taki podział, jedz rzadziej, ale pilnuj wtedy dokładnie dziennego bilansu kalorycznego.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij