Chcesz schudnąć? Jedz do syta!

Koniec z przestarzałymi metodami odchudzania. My mówimy: aby stracić na wadze, musisz więcej i częściej jeść! Gdzie jest haczyk? Musisz wiedzieć kiedy i co. Poznaj 5 zasad diety, które gwarantują, że pozbędziesz się niechcianych kilogramów. Raz na zawsze.
Monkey Business Images 2010/shutterstock.com
fot. Monkey Business Images 2010/shutterstock.com
Od 2 do 4 g błonnika:

REKLAMA

• 1 kubek dowolnych owoców leśnych, np. truskawek lub malin
• 0,5 kubka gotowanych szparagów, brokułów, brukselki, marchewki, kalafiora, zielonej fasolki, kapusty kiszonej albo szpinaku
• 1 średniej wielkości jabłko, gruszka, pomarańcza lub banan
• 1 garść migdałów, orzeszków ziemnych, orzechów nerkowca albo nasion słonecznika
• 1 kubek brązowego ryżu lub razowego makaronu bądź 2 kromki razowego chleba

Zasada 3


Ogranicz ilość skrobii w diecie

Ogranicz spożycie produktów nasyconych węglowodanami, czyli głównie ziemniaków i produktów mącznych do 3 porcji dziennie. Jedna porcja to równowartość 1 kromki chleba, 1 ziemniaka lub 0,5 kubka makaronu albo ryżu. Zawsze wybieraj najbogatsze w błonnik, najmniej przetworzone "wersje" tych produktów: pełnoziarnisty chleb zamiast pszennego, razowy makaron zamiast zwykłego, muesli i otręby zamiast płatków kukurydzianych, brązowy ryż zamiast białego.

Zasada 4


N
ie licz kalorii

Dobra dieta to taka, która daje efekty przy minimum wysiłku. Jedząc regularnie zdrowe posiłki, wyeliminujesz uczucie głodu i zapanujesz nad ilością kalorii, których sobie dostarczasz.

Warzywa i owoce bez ograniczeń: Owoce i warzywa możesz jeść w dowolnych ilościach. Mają one (z wyjątkiem ziemniaków) niewiele kalorii i dużo błonnika.

Dodaj białko do posiłku: Postaraj się, abyś z każdym posiłkiem zjadł porcję lub dwie produktów bogatych w proteiny. Może to być jogurt, ser, mleko, wołowina, indyk, kurczak, ryby, wieprzowina, jajka albo orzechy. Dzięki temu dostarczysz swojemu ciału codziennie leucynę - aminokwas, który ma kluczowe znaczenie, jeśli zależy Ci na podkręceniu metabolizmu i utrzymaniu masy mięśniowej podczas odchudzania.

Nie bój się tłuszczu: Naukowcy z City of Hope Medical Centre w Duarte ustalili, że mężczyźni, którzy stosowali niskokaloryczną, ale bogatą w tłuszcze dietę, stracili o 63% więcej zbędnych kilogramów niż ci, którzy byli na diecie niskotłuszczowej o takiej samej liczbie kalorii.

Produkty z dużą ilością tłuszczy są dłużej trawione, dlatego dłużej jesteś syty po posiłku i w efekcie jesz mniej. Zwróć uwagę na zdrowe tłuszcze nienasycone. W czasie eksperymentu osoby na diecie tłuszczowej jadły na przykład 3 garści migdałów każdego dnia.

Zasada 5


Jedz zawsze śniadanie

Naukowcy z University of Massachusetts odkryli, że ludzie rezygnujący z porannego posiłku są 4-5 razy bardziej zagrożeni otyłością niż ci, którzy zaczynają dzień od solidnego śniadania. Jedzenie śniadań przyspiesza metabolizm, co powoduje, że organizm jest mniej skłonny do gromadzenia tłuszczu. Staraj się zjeść porządny posiłek w ciągu 90 minut od pobudki - faceci, którzy podczas badań dłużej zwlekali rano z dostarczeniem swojemu organizmowi paliwa, byli aż o 50% bardziej narażeni na kłopoty z nadwagą.

Zobacz także:

Dieta ABS opracowana i przetestowana na własnej skórze - z powodzeniem! - przez redaktora MH Davida Zinczenkę.

MH 01/2007

1 2 3
STRONA 3 z 3
Zobacz również:
Zbuduj mięśnie i zrelaksuj ciało oraz umysł, łącząc trening siłowy z elementami jogi. Tak trenują w Navy SEALs. 
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA