REKLAMA

Chcesz dziecka? Marsz do kuchni!

Jeśli chcesz się spełnić jako kochanek czy ojciec, musisz zatankować paliwo najwyższej jakości. Od właściwej diety zależy bowiem moc i sprawność Twojej maszynerii. MH poprosił naukowców o kilka wskazówek - oto ich sugestie, co jeść, a czego unikać.
Yuri Arcurs 2012/shutterstock.com
Truskawki to świetne źródło witaminy C, która pomaga plemnikom pędzić bez przeszkód w kierunku komórki jajowej. (fot. Yuri Arcurs 2012/shutterstock.com)
Zawartość plemników w spermie dorosłego, zdrowego faceta spada sukcesywnie. W ciągu ostatniej dekady spadła aż o 50%.

Kwasów omega-3, omega-6. Nienasycone kwasy tłuszczowe są kluczowe do produkcji prostaglandyn, od których zależy jakość Twojej spermy. Według "Journal of Reproduction and Fertility" prostaglandyny zwiększają zdolność plemników do zapłodnienia komórki jajowej. Wciągnij na listę zakupów tuńczyka, makrelę, łososia, sardynki i zjadaj porcję co drugi dzień. Oprócz tego codziennie garść orzechów i pestek, a ród ludzki nie wyginie.

Koenzymu Q10. Zwiększa wytwarzanie i wykorzystanie energii w komórkach, co daje dodatkowego kopa Twoim plemnikom w wyścigu do komórki jajowej. Specjaliści zalecają przyjmowanie 50 mg dziennie.

Witaminy E. Naukowcy z uniwersytetu w Tel Awiwie udowodnili, że przyjmowanie 200 mg dziennie zwiększa szanse zapłodnienia. Wyjątkowo duże ilości tej witaminy zawierają oleje roślinne.

REKLAMA

To powinieneś odstawić:

Kawa. Badacze z uniwersytetu w Mediolanie donoszą, że kofeina może obniżać poziom hormonów odpowiedzialnych za produkcję spermy. Ogranicz liczbę kaw do dwóch filiżanek dziennie.

Soja. O wpływie soi na zdrowie mężczyzn naukowcy dyskutują ostatnio bardzo zawzięcie, skłaniając się ku opinii, że co za dużo to niezdrowo. Zjadanie dużych ilości soi może na przykład obniżać jakość spermy - donoszą naukowcy z Royal Victoria Hospital. Na szczęście mówimy tu o naprawdę dużych ilościach.

Alkohol. Blokuje przyswajanie cynku i witaminy B12, obniża poziom testosteronu, uszkadza spermę. Mało Ci? Musisz wiedzieć, że aż 80% alkoholików strzela ślepakami. A brazylijscy uczeni dowodzą, że alkohol zmniejsza jądra.

Paliwo na długi dystans

Emma Wells, brytyjska ekspertka od zdrowej diety, proponuje następujący zestaw posiłków dla faceta, który chce wzmocnić swoje męskie siły i nie obawiać się problemów z erekcją:

  • Śniadanie: płatki owsiane z jagodami. Sprawiają, że poziom cukru we krwi utrzymuje się na stałym poziomie. Dzięki zawartości błonnika obniża się poziom cholesterolu, co poprawia krążenie. Jagody zadbają o naczynia krwionośne.
  • Lunch: kanapka z pełnego ziarna z łososiem, awokado i pomidorami. Awokado dostarczy Ci mnóstwo witaminy E, która poprawia potencję i płodność. Łosoś to bomba kwasów omega-3, które poprawiają jakość spermy, a likopen z pomidorów zadba o Twoją prostatę.
  • Kolacja: grillowana pierś kurczaka z młodymi ziemniakami i zieloną sałatą polaną oliwą. Kurczak to dawka L-argininy, która wzmocni mięśnie okalające naczynia krwionośne, a ziemniaki i sałata to dawka witaminy C - broni do walki z wolnymi rodnikami, powodującymi uszkodzenia komórek.

Zadbaj o nią

Nie zapominaj o nakarmieniu swojej partnerki. Susannah Lawson, autorka książki "Optimum Nutrition Before, During and After Pregnancy" (Optymalna dieta przed, w trakcie i po ciąży) radzi, co powinna jeść, a czego unikać kobieta, która chce zajść w ciążę.

 

To jej się przyda
Tego powinna unikać
Cynk
Pierwiastek niezbędny w procesie tworzenia komórek jajowych i podziału komórek. Znajdziesz go w ostrygach, jajkach, czerwonym mięsie, drobiu, rybach, kaszach i chlebie pełnoziarnistym.PapierosyPomóż jej rzucić to świństwo, jeśli nie chcecie mieć problemów z zajściem w ciążę i doczekać się zdrowego potomstwa. Podrzuć jej do przeczytania ten artykuł.
Witamina B6Poprawi jej seksualną energię oraz rozwój komórki jajowej. Zaserwuj jej grillowanego pstrąga z młodymi ziemniakami i szpinakiem.Alkohol10 jednostek tygodniowo dwukrotnie zmniejsza szanse zajścia w ciążę, w porównaniu z kobietami pijącymi pięć i mniej jednostek.
Witamina EZapobiega poronieniom i sprzyja rozwojowi płodu. Poza tym sprawi, że będzie wyglądała młodziej. Orzechy i pestki mają jej mnóstwo, a szczególnie migdały.StresZmienia pH pochwy, tak że staje się mniej przyjazna dla Twoich plemników, utrudniając kobiecie zajście w ciążę.
Kwas foliowyZapobiega występowaniu wad wrodzonych u dzieci. Przyjmować przynajmniej 4 tygodnie przed planowaną ciążą (dawka 0,4 mg dziennie).  

 

MH 07-08/2009

STRONA 2 z 2

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA