[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Chcesz dziecka? Marsz do kuchni!

Jeśli chcesz się spełnić jako kochanek czy ojciec, musisz zatankować paliwo najwyższej jakości. Od właściwej diety zależy bowiem moc i sprawność Twojej maszynerii. MH poprosił naukowców o kilka wskazówek - oto ich sugestie, co jeść, a czego unikać.
Truskawki to świetne źródło witaminy C, która pomaga plemnikom pędzić bez przeszkód w kierunku komórki jajowej. (fot. Yuri Arcurs 2012/shutterstock.com)
Jakiś czas temu, nawet całkiem niedawno, człowiek martwił się tylko o to, żeby przypadkiem nie zostać ojcem na skutek przyjemnej rozrywki. Czasy się zmieniają. Ostatnio coraz więcej facetów ma wręcz odwrotny problem.

Rozmaite badania w rozwiniętych europejskich krajach przynoszą niepokojące rezultaty. Zawartość plemników w spermie dorosłego, zdrowego faceta spada sukcesywnie. W ciągu ostatniej dekady, jak donosi "British Medical Journal", spadła aż o 50%. Jedna czwarta bezpłodnych par nie może mieć dzieci właśnie z tego powodu.

REKLAMA
Badacze z Mediolanu sądzą, że kofeina obniża poziom hormonów odpowiedzialnych za produkcję spermy.

Po 24. roku życia Twoje szanse na zostanie ojcem w ciągu najbliższych sześciu miesięcy spadają o 2% z roku na rok. Dr Marilyn Glenville, specjalistka do spraw płodności i autorka książki "Getting Pregnant - Faster", sygnalizuje również szybki wzrost przypadków defektów spermy, które są przyczyną jednej siódmej poronień. Ale nic straconego - specjaliści twierdzą, że zmiana diety może ten proces odwrócić.

Tego potrzebujesz:

• Cynku. To dla Twojej płodności najważniejszy biopierwiastek. Zwiększa ilość, ruchliwość i rozmiar plemników, poziom hormonów, podwyższa jakość materiału genetycznego, wpływa na podział jąder komórkowych, a także na budowę błony komórkowej. 15 mg dziennie to absolutne minimum; niektórzy specjaliści radzą nawet podwoić tę dawkę, jako że przy każdym wytrysku zużywasz 9% cynku, który przyswoiłeś w ciągu dnia. Najlepszym źródłem cynku są ostrygi - 6 dostarczy Ci 16 mg. Ale z braku takowych miej pod ręką nasiona dyni i sezamu. One też zawierają cynk.

Selenu. Ten minerał sprawi, że Twoje plemniki będą lepszej jakości, bardziej ruchliwe i będzie ich więcej. Selen jest poza tym potrzebny do produkcji testosteronu, który z kolei reguluje produkcję spermy. Orzechy brazylijskie są znakomitym źródłem tego pierwiastka, więc jedz co najmniej pięć dziennie. Możesz też kupić w aptece preparat z selenem. Badania opublikowane w "Glasgow Royal Infirmary" dowodzą, że dzienna dawka 100 mcg selenu zwiększa szanse na zostanie ojcem.

Witaminy B12. Japończycy z Yamaguchi University School of Medicine udowodnili, że u 42% facetów, którzy przyjmowali 1500 mcg witaminy B12 dziennie, znacznie zwiększyła się ilość i ruchliwość plemników. Codziennie zjadaj miseczkę płatków z pełnego ziarna polanych jogurtem naturalnym; trzy razy w tygodniu jedz jajka, przegryzaj kanapką z łososiem, a raz w tygodniu usmaż sobie wątróbkę.

Witaminy C. Zlepianie się (aglutynacja) plemników to jeden z powodów trudności w zapłodnieniu. Naukowcy z uniwersytetu w Teksasie odkryli, że witamina C pomaga plemnikom pędzić samodzielnie w kierunku komórki jajowej. Oprócz tego podwyższa ich liczebność i chroni przed uszkodzeniami. Możesz jeść ją w tabletkach, ale nic nie zastąpi świeżych owoców i warzyw. Masz do dyspozycji: kiwi, brokuły, truskawki, pomidory, grejpfruty, śliwki, cytrusy. Ale nie kupuj chińskich i dokładnie myj je przed jedzeniem. Naukowcy od lat ostrzegają, że środki ochrony roślin fatalnie działają na plemniki.

Aminokwasów. Czerwone mięso i nabiał są źródłem energetycznego duetu: L-argininy i L-karnityny. Pierwsza odpowiada za prawidłowe uformowanie główki plemnika, a druga - według badań uniwersytetu w Genewie - za ilość i jakość spermy.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij