Ćevapčići [Perły kuchni europejskiej]

Nie daj się zwieść niepozornemu wyglądowi ćevapčici, bo niesamowity Luka Modrić ma raptem 170 cm wzrostu i rządzi. Tu będzie podobnie: raz spróbujesz i zakochasz się.

przepisy, dania, kuchnia europejska shutterstock.com

Skład:

  • 300 g mielonej wieprzowiny, 300 g mielonej wołowiny
  • 2 łyżki wegety, sól
  • 2 cebule, 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 1 łyżeczka mielonego kminku,1/2 łyżeczki pieprzu, 1 łyżka majeranku

Makroskładniki:

kcal 420, białko 39 g, tłuszcze 25 g, węgle 5 g, błonnik 1,7 g – 3 porcje

REKLAMA

Przygotowanie:

  1. Mięsa włóż do miski i wymieszaj, zagniatając dłońmi.
  2. Cebulę obierz, pokrój na kawałki i zblenduj. Wmieszaj ją do mięsa.
  3. Dodaj wyciśnięty czosnek oraz słodką i ostrą paprykę, mielony kminek, majeranek, pieprz i sól. Wszystko dokładnie wymieszaj. (Masa powinna być dość gęsta i kleić się do rąk). Miskę wstaw do lodówki – najlepiej na całą noc.
  4. Uformuj z mięsa podłużne kotleciki i nadziej je na długie wykałaczki lub szpadki. Możesz upiec je również na blasze bądź usmażyć na patelni zwykłej lub grillowej. Trzeba tylko pamiętać, by je obracać w trakcie i obsmażać z każdej strony.
  5. Gotowe kotleciki powinny być zwarte i mocno przypieczone. Podawaj je z sosem tzatziki, ajvarem, pieczonymi łódeczkami ziemniaków lub frytkami i sałatą ze świeżych pomidorów, ogórków i czerwonej cebuli.

SPRAWDŹ TEŻ: A może spaghetti carbonara?

Zobacz również:
Klasyczne zginanie ramion z hantlami może zbudować bicepsy, ale niekoniecznie siłę, której potrzebujesz w codziennym życiu. Oto funkcjonalny trening, który da Ci i masę, i siłę funkcjonalną, a w którym klasyczne ćwiczenia robisz w pozycji, w której pracują wszystkie mięśnie. Trenuj trzy razy w tygodniu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA