[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
  • Men's Health

  • Dieta

  • Burger z pikantnym kurczakiem. Zdrowsza wersja fast-foodowego klasyka

REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Burger z pikantnym kurczakiem. Zdrowsza wersja fast-foodowego klasyka

Białko z kurczaka jest nudne i bez smaku? To chyba nie jadłeś tego burgera z pikantnymi udkami w soczystej panierce.

kurczak burger Shutterstock.com
Kurczak. Że nuda? Że kurczaka potrafi przyrządzić każdy? Że sam jadasz go co drugi dzień? Oto jeden z wielu przepisów, w których nie wykorzystaliśmy piersi. Jesteśmy zdania (i dietetycy także), że wybierając wciąż te same kawałki mięsa, pozbawiasz się mnóstwa wartości odżywczych zawartych w całej reszcie ptaka. To jak, może jednak rozwiniesz skrzydła? Na początek proponujemy, abyś spróbował odtworzyć fast-foodowe cudeńko. Nasz burger ma 20 g więcej białka niż w podobnej kanapce od pułkownika z Kentucky.

Składniki (4 porcje):

  • Udka z kurczaka bez kości, 500 g, pokrojone na 8 części
  • Maślanka, 250 ml
  • Olej z otrębów ryżowych
  • Mąka pszenna, 200 g
  • Czosnek w proszku, cebula w proszku, sól i płatki chili, po szczypcie
  • Pełne mleko, 200 ml
  • Bułka brioszka, 4 sztuki
  • Musztarda miodowa, majonez, po łyżce
  • Sałata, 4 liście

Przygotowanie

  1. Zrób soczystego kurczaka bez użycia przemysłowej smażalnicy. Zamarynuj mięso w maślance i wsadź do lodówki na 4 godziny. Podgrzej w dużym rondlu olej z otrąb ryżowych – ma wysoką temperaturę dymienia, dzięki czemu zachowuje swoje wartości nawet podczas głębokiego smażenia.

  2. Obtocz każdy kawałek kurczaka w mące wymieszanej z przyprawami, następnie zanurz w mleku i z powrotem w mące. Smaż na głębokim tłuszczu przez 6 minut. Potrzebujesz usprawiedliwienia dla domowego fast-foodu? Badania University of Montana dowodzą, że balans makro w burgerach czyni je świetnym posiłkiem dla regeneracji mięśni po treningu.

  3. Podgrzej bułki w piekarniku z funkcją grilla. Wysmaruj je w środku musztardą i majonezem, wyłóż sałatą. Do środka wpakuj kurczaka i świeże warzywa – jeśli chcesz. A czym popić? Nam pasuje IPA o owocowej nucie - dobrze zgrywa się ze słodko-kwaśnym burgerem.

Sprawdź też: Piwo po treningu? Tak czy nie? Oto ostateczny werdykt.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij