[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Burak, czyli nowa gwiazda posiłku potreningowego

Warzywa równa się zdrowie. Wbili nam to w głowę mniej więcej na przełomie przedszkola i podstawówki. Teraz - już jako dorośli z MH - stawiamy nową tezę: warzywa równa się mięśnie. 

buraki
Już na wstępie pokręciłeś głową, bo w takim - dla przykładu - pomidorku ze świecą szukać białka i węgli? Pełna zgoda. Bo z warzywami jest trochę jak z superbohaterami. Ich moc jest niewidoczna na pierwszy rzut oka, ale generalnie robią niesamowitą robotę. I niektóre z nich mogą po prostu pomóc w treningu.

Tytułem przykładu, poczciwe buraki mogą przyspieszyć regenerację mięśni po ciężkim treningu, jak stwierdzili badacze z angielskiego Northumbria University. W badaniu 20 uczestników otrzymało 250 mililitrów soku z buraków, 125 ml lub placebo natychmiast, 24 godziny i 48 godzin po ukończeniu treningu plyometrycznego.

Efekty? Ci, którzy przyjmowali najwyższe dawki soku z buraków, zgłaszali mniejszą bolesność mięśni, niż ci, którzy w ogóle nie przyjmowali żadnych składników w 48-godzinnych i 72-godzinnych okresach po ćwiczeniach.

Wysiłek fizyczny może wywołać potężny stres oksydacyjny, który pojawia się, gdy występuje brak równowagi w komórkach pomiędzy wolnymi rodnikami oraz przeciwutleniaczami, które z nimi walczą. Ten proces prowadzi do stanów zapalnych i bolesności mięśni.

Buraki zachwala autor badań, dr Glyn Howatson, dyrektor badań i innowacji dla działu sportu, ćwiczeń i rehabilitacji Uniwersytetu Northumbria. Posiadają one azotany, związki o silnych właściwościach przeciwzapalnych, które mogą sporo zdziałać w problemie obolałych mięśni po intensywnym treningu.

Ta sama przeciwzapalna robota może również pomóc Twojemu sercu. Bo choćbyś łykał nawet dwadzieścia pigułek przeróżnych suplementów dziennie to właśnie regularne spożywanie warzyw najskuteczniej pomaga obniżyć ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko chorób serca, które każdego roku zabijają więcej mężczyzn niż każdy rodzaj nowotworu razem wzięty. Warto.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij