[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Budowanie mięśni - węglowodany

Bez nich budowa masy mięśniowej jest praktycznie niemożliwa. Sprawdź, dlaczego.

Węglowodany
Węglowodany, a szczególnie magazynowany w mięśniach i wątrobie glikogen, to podstawowe źródło energii dla ludzkiego ciała. Gdy zmuszasz się do wysiłku fizycznego, na przykład na siłowni, ciało wykorzystuje zgromadzone zapasy glikogenu. Jeśli jednak zaczyna go brakować, poszukuje alternatywnego paliwa i wtedy sięga po białko z mięśni.

Jeżeli niedobór glikogenu jest permanentny, muskuły zamiast rosnąć – będą się kurczyć. Pamiętaj też o owocach i warzywach, które są niezastąpionym źródłem witamin.Jedz tyle, byś czuł się syty, ale nie rozpychaj żołądka. Zrezygnuj z papierosów, alkoholu i innych używek. Spowalniają one wzrost mięśni. Ponieważ masz szybką przemianę materii, zapewne podczas posiłków dostarczasz swojemu ciału mnóstwo kalorii.

REKLAMA

Część z nich to jednak tzw. puste kalorie w jedzeniu zawierającym niewiele substancji odżywczych. Ponieważ diecie będą towarzyszyć ćwiczenia siłowe, musisz zwiększyć udział „pełnych” kalorii . Jeśli oprzesz swój jadłospis na wymienionych w tabelach produktach – zwykle jemy je sporadycznie, zadowalając się mniej wartościowym jedzeniem – powinno to załatwić sprawę. I jeszcze jedna ważna sprawa: najpóźniej pół godziny po treningu powinieneś zawsze jeść wysokowęglowodanowy posiłek.  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij