Budowanie mięśni - węglowodany

Bez nich budowa masy mięśniowej jest praktycznie niemożliwa. Sprawdź, dlaczego.

Węglowodany shutterstock.com
Węglowodany, a szczególnie magazynowany w mięśniach i wątrobie glikogen, to podstawowe źródło energii dla ludzkiego ciała. Gdy zmuszasz się do wysiłku fizycznego, na przykład na siłowni, ciało wykorzystuje zgromadzone zapasy glikogenu. Jeśli jednak zaczyna go brakować, poszukuje alternatywnego paliwa i wtedy sięga po białko z mięśni.

REKLAMA

Jeżeli niedobór glikogenu jest permanentny, muskuły zamiast rosnąć – będą się kurczyć. Pamiętaj też o owocach i warzywach, które są niezastąpionym źródłem witamin.Jedz tyle, byś czuł się syty, ale nie rozpychaj żołądka. Zrezygnuj z papierosów, alkoholu i innych używek. Spowalniają one wzrost mięśni. Ponieważ masz szybką przemianę materii, zapewne podczas posiłków dostarczasz swojemu ciału mnóstwo kalorii.

Część z nich to jednak tzw. puste kalorie w jedzeniu zawierającym niewiele substancji odżywczych. Ponieważ diecie będą towarzyszyć ćwiczenia siłowe, musisz zwiększyć udział „pełnych” kalorii . Jeśli oprzesz swój jadłospis na wymienionych w tabelach produktach – zwykle jemy je sporadycznie, zadowalając się mniej wartościowym jedzeniem – powinno to załatwić sprawę. I jeszcze jedna ważna sprawa: najpóźniej pół godziny po treningu powinieneś zawsze jeść wysokowęglowodanowy posiłek.  

Zobacz również:
Wyciskanie sztangi nad głowę to ćwiczenie, które bardzo wielu z nas po prostu kaleczy. Choć wydaje się banalnie proste, często nie jesteśmy w stanie wykonać go poprawnie. Zobacz, jak się do tego zabrać. 
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA