[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Budowanie mięśni - węglowodany

Bez nich budowa masy mięśniowej jest praktycznie niemożliwa. Sprawdź, dlaczego.

Węglowodany
Węglowodany, a szczególnie magazynowany w mięśniach i wątrobie glikogen, to podstawowe źródło energii dla ludzkiego ciała. Gdy zmuszasz się do wysiłku fizycznego, na przykład na siłowni, ciało wykorzystuje zgromadzone zapasy glikogenu. Jeśli jednak zaczyna go brakować, poszukuje alternatywnego paliwa i wtedy sięga po białko z mięśni.

Jeżeli niedobór glikogenu jest permanentny, muskuły zamiast rosnąć – będą się kurczyć. Pamiętaj też o owocach i warzywach, które są niezastąpionym źródłem witamin.Jedz tyle, byś czuł się syty, ale nie rozpychaj żołądka. Zrezygnuj z papierosów, alkoholu i innych używek. Spowalniają one wzrost mięśni. Ponieważ masz szybką przemianę materii, zapewne podczas posiłków dostarczasz swojemu ciału mnóstwo kalorii.

REKLAMA

Część z nich to jednak tzw. puste kalorie w jedzeniu zawierającym niewiele substancji odżywczych. Ponieważ diecie będą towarzyszyć ćwiczenia siłowe, musisz zwiększyć udział „pełnych” kalorii . Jeśli oprzesz swój jadłospis na wymienionych w tabelach produktach – zwykle jemy je sporadycznie, zadowalając się mniej wartościowym jedzeniem – powinno to załatwić sprawę. I jeszcze jedna ważna sprawa: najpóźniej pół godziny po treningu powinieneś zawsze jeść wysokowęglowodanowy posiłek.  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij