[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Baranina: kompendium wiedzy

Stawiamy dolary przeciw orzechom, że nie ląduje na Twoim talerzu tak często, jak powinna. A naprawdę warto, nie tylko ze względu na smak, ale i wartości odżywcze. Poznaj bliżej baraninę - to będzie udana znajomość.

Baranina fot. shutterstock.com
Pamięć słonia: żeberka

Kwas foliowy, którego w nich pełno, zmniejsza koncentrację homocysteiny – aminokwasu wiązanego z chorobami serca i demencją. Jest też cała masa witaminy B 12, która (żeby nie zanudzać chemicznymi terminami) współpracuje i robi nam dobrze w stanach depresji, poprawiając nastrój. Już dwa żeberka w towarzystwie kilku różyczek brokułów zaspokajają nasze dzienne oczekiwanie na kwas foliowy i witaminę B12. Jeżeli masz dziewczynę w ciąży – podawaj jej trzy.

Król plemników: podudzie

Jeżeli Twoja drużyna bardziej składa się z szachistów niż Messich, jesteś w domu. Potrzebujesz L-karnityny, a tej tutaj w bród. Naukowcy z uniwersytetu medycznego Hebel w Chinach (a kto ma się lepiej znać na płodności, jak nie Chińczycy, prawda?) udowodnili, że wysokie dawki L-karnityny gwarantują dużo większą ruchliwość plemników, a co za tym idzie wyższy odsetek udanych ciąż. Gotuj powoli na małym ogniu z czerwonym winem i cząstkami pomarańczy. Witamina C da dodatkowego kopa plemnikom, ponieważ zapobiega ich sklejaniu się, a wolne gotowanie pozwoli zachować ją w dużej ilości. Witamina C źle znosi wysokie temperatury. 

Baranina fot. shutterstock.com
Mistrzowska forma: wątroba

Możesz wyrzucić swoją zniżkową kartę do solarium (naprawdę ją masz? Dżizas, chłopie!). Jagnięca wątróbka ma wszystkie możliwe składniki odżywcze, w tym pokłady witaminy D, która zadba o podtrzymanie stanu Twoich mięśni i kondycji. Dodatkowo wzmocni system immunologiczny, polepszy wchłanianie wapnia i fosforu oraz wyreguluje poziom insuliny we krwi, zapobiegając skokom cukru.

Więcej ikry: karkówka

150 g karkówki zapewnia ponad połowę dziennego zapotrzebowania na witaminę B3, czyli niacynę. Ta z kolei poprawia poziom cholesterolu, zmniejsza ryzyko problemów sercowo- naczyniowych i zmniejsza zmęczenie, pomagając przekształcać białko z tłuszczami w energię. Wolno pieczona z rozmarynem ucieszy Twoje ciało zdrowymi tłuszczami. 

Baranina fot. shutterstock.com
Łeb jak sklep: móżdżek

To nie jest zaproszenie na kolację do Hannibala Lectera, tylko znany francuski delikates zwany cervelle (u nas zresztą też jadany). Dostarcza 20% miedzi – niezbędnej do prawidłowego przetwarzania selenu i żelaza oraz przekazywania impulsów między synapsami w mózgu. Taki jest wniosek uczonych z Uniwersytetu Berkley w Kalifornii, a na mózgu i jego wykorzystaniu to oni się akurat znają. Gdybyś podjął męską decyzję, nie szukaj go w supermarketach, tylko zamów u rzeźnika. Namocz go przez 2 godziny w wodzie z odrobiną octu, zagotuj przez 10 minut i zostaw do ostygnięcia. Możesz go też obtoczyć w bułce tartej i podsmażyć w głębokim tłuszczu.

Ciało ze stali: goleń przednia

Gdyby przyszło Ci do głowy wyjść na ring w MMA, będziesz potrzebował dużo, bardzo dużo witaminy K. I tu ją właśnie znajdziesz (jest też skądinąd w jarmużu, ale dajcie spokój, MMA i jarmuż!). To ona bierze istotny udział w budowaniu mocnych kości i, co Cię może w tej sytuacji zainteresować, działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo. 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij