[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Andrzej Wrona - dieta siatkarza [jedz jak gwiazdy sportu]

Przydaje się nie tylko w MMA i boksie. W końcu piłka też musi trochę oberwać, aby dać punkt, prawda? Z wyskoku serwujemy Ci menu środkowego reprezentacji Polski. Zrób listę i zapakuj siatkę produktami Ligi Światowej.

dieta Wrona fot. Wojciech Małkowicz / Podziękowania dla Justyny Słupskiej Kartaczowskiej za pomoc w realizacji sesji Wrocław Restauracja Jadka (www.jadka.pl)
We wrześniu 2014 roku w katowickim Spodku, wraz z reprezentacją Polski, wywalczył złoty krążek mistrzostw świata. Po boju z Brazylią nasza drużyna narodowa była po prostu najlepsza na świecie. Sukcesy polskiej kadry wspominamy z nieukrywaną dumą, przywołujemy najbardziej emocjonujące tie-breaki. Nie zmienia to jednak faktu, że podczas meczu widzimy jedynie efekt końcowy przygotowań, ułamek tych wszystkich zmagań, z którymi mierzą się zawodowi atleci.

Ciekawski MH po raz kolejny zagląda, co dzieje się na zapleczu sportu. Jadłospis Andrzeja Wrony to klasyka w smacznym i różnorodnym wydaniu. Dominują produkty nieprzetworzone, co raz jeszcze udowadnia słuszność wałkowanego przez nas wszędzie twierdzenia – dobre produkty górą! Śniadanie? Owsiane.

"Przed porannym treningiem potrzebuję energii, ale posiłek musi być lekkostrawny, a do tego szybki do przygotowania" - mówi Wrona. Po pierwszym treningu pora na szejk. "Zawiera mieszaninę białka, węglowodanów i naturalnych substancji przeciwzapalnych". Do końca dnia Andrzej spożywa jeszcze obiad (na zdjęciu), podwieczorek i solidną kolację. Że niby bez węgli? Bez sensu. "Po dwóch treningach w ciągu dnia muszę uzupełnić energię przed kolejnym dniem treningów, dlatego nie boję się jeść węglowodanów w wieczornych porach" - tłumaczy. Nas przekonał. Chyba pora na nowe powiedzenie: jeść jak Wrona = jeść dużo, smacznie i dobrze dla mięśni.

Zobacz też: Dieta triathlonisty - Mikołaj Luft

Andrzej Wrona

Polski siatkarz grający na pozycji środkowego, reprezentant Polski. Od sezonu 2016/2017 występuje w drużynie AZS Politechniki Warszawskiej. W 2013 r. zadebiutował w kadrze Polski seniorów w meczu przeciwko obecnym mistrzom Europy, reprezentacji Serbii.

Jedz jak siatkarz

Menu w dniu z dwoma intensywnymi treningami: poranną siłownią i popołudniowym treningiem w hali.

Śniadanie

5 łyżek płatków owsianych, łyżeczka siemienia lnianego, serek wiejski light 150 ml, orzechy brazylijskie 20 g, szklanka mrożonych wiśni, popping z komosy ryżowej 30 g, łyżeczka kakao naturalnego.

Razem: 650 kcal, 32 g B, 26 g T, 75 g W

Po treningu

Koktajl regeneracyjny: miarka odżywki białkowej, duży banan, jagody 200 g, garść świeżego szpinaku, woda wysoko zmineralizowana.

Razem: 350 kcal, 30 g B, 2 g T, 61 g W

Obiad

150 g filetu z dorsza (Budząca respekt ilość białka, magnezu, selenu i nieocenionych kwasów tłuszczowych omega-3), 100 g ryżu parabolicznego, pomidorki koktajlowe, roszponka, rukola (Rukola zawiera 8 razy więcej wapnia, 5 razy więcej witaminy A, witaminy C i witaminy K niż ta sama ilość sałaty lodowej), pestki dyni, oliwa z oliwek, sok z limonki, czosnek, papryka ostra, papryka słodka, koperek, sól. Deser: gorzka czekolada 30 g, daktyle 100 g.

Razem: 1065 kcal, 46 g B, 29 g T, 158 g W

Podwieczorek

5 wafli z brązowego ryżu, masło orzechowe 100% (na każdego wafla), banan.

Razem: ok. 600 kcal, 10 g B, 25 g T, 72 g W

Kolacja

100 g polędwicy wołowej, 100 g kaszy gryczanej, oliwa z oliwek, papryka czerwona, rukola, pomidorki koktajlowe, sól, pieprz.

Razem: 600 kcal, 32 g B, 16 g T, 83 g W

Całe menu

  • Białko: 1,6 g/kg mc. = 150 g/dzień
  • Węglowodany (z uwzględnieniem izotonika - 1 litr - wypijanego podczas treningu): 517 g/dzień
  • Tłuszcze: ~100 g/dzień (z uwzględnieniem profilu kwasów tłuszczowych)

Siatkarskie sztuczki w kuchni - Wrona radzi

  1. Ponieważ dużo podróżuję i nie zawsze mam czas na zrobienie zakupów, w domu zawsze czeka na mnie paczka mrożonych owoców. Wiśnie mają silne właściwości przeciwzapalne, mogą nawet działać przeciwbólowo.
  2. Zazwyczaj staram się wybierać produkty pełnoziarniste. W posiłkach między dwoma treningami muszę jednak uważać na zbyt dużą ilość błonnika, która może powodować dyskomfort podczas intensywnego treningu.
  3. Obiad musi być prosty i szybki. Unikam tradycyjnego smażenia ze względów zdrowotnych, ale głównie dlatego, że nie lubię stać nad patelnią. Używam elektrycznego grilla lub piekę.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij