„Góra" na redukcji – aktor z „Gry o tron" zrzucił 50 kilogramów

Słynny strongman, Hafþór Björnsson, jest w trakcie zmiany nawyków żywieniowych i treningowych.

Góra fot. ANDRI MÁR MARGRÉTARSON
Niełatwo jest być „Najsilniejszym człowiekiem świata”, dlatego Hafþór Björnsson czuje się dużo lepiej od czasu, kiedy nie musi nim być. I to nie tylko w sensie metaforycznym. „Czuję się znacznie lepiej niż wtedy, gdy ważyłem 205 kg” – twierdzi „Góra”. „Jestem teraz oczywiście znacznie zdrowszy” – dodaje strongman. Islandzki aktor, który popularność zawdzięcza udziałowi w słynnej „Grze o tron”, niedawno przeszedł widowiskową metamorfozę, dzięki której zrzucił 50 kilogramów i znacznie zredukował tkankę tłuszczową. Wszystko ze względu na karierę bokserską. W ringu duży rozmiar nie przydaje się aż tak bardzo, jak w trakcie pogoni za rekordami siłowymi. Redukcja przyczyniła się też do lepszego samopoczucia wielkoluda „Wcześniej zmuszałem się do jedzenia, co było bardzo męczące” – mówi.

REKLAMA

Hafþór rozmawiał z MH w Dubaju, gdzie przygotowywał się do walki z innym wielkim siłaczem, Eddym Hallem. Jednak z uwagi na kontuzję tego drugiego w ringu spotkał się z Devonem Larrattem. Podczas przygotowań Islandczyk codziennie spożywał pięć takich samych posiłków i sześć razy w tygodniu trenował boks, jednocześnie biorąc udział w czterech treningach siłowych – dwóch na górne i dwóch na dolne partie ciała – oraz czterech sesjach interwałowych, które świetnie naśladują ciągłe pauzy w trakcie walki i miały przygotować „Górę” do zachowania ostrości umysłu w stanie wyczerpania. I przygotowały: Larratt nie miał zbyt wiele do powiedzenia w ringu. „Wierzę, że jeśli pozostanę skupiony, osiągnę swój cel” – twierdzi Hafþór. Świeżo upieczony bokser wie jednak, że odpoczynek jest równie ważny, jak sam trening. Björnsson zdaje sobie sprawę, że stąpa po „cienkiej linii” między przekraczaniem swoich granic a przetrenowaniem, więc regenerację traktuje śmiertelnie poważnie. Warto brać z gościa przykład.

Jedz jak „Góra"

Björnsson je 4 posiłki dziennie. Wszystkie bogate w białko i węglowodany złożone.

Śniadanie

  • kurczak, 200 g
  • jajka,3
  • jogurt grecki, 150 g
  • jagody, 100 g
  • owsianka, 40 g

Lunch

  • polędwica wołowa,220g
  • biały ryż, 180 g
  • zielone warzywa, 100 g
  • kurczak, 220 g
  • ziemniaki, 250 g

Obiad

  • łosoś, 220 g
  • biały ryż, 100 g
  • zielone warzywa, 100 g

Przekąska

  • jogurt grecki, 250 g
  • masło migdałowe, 30 g
  • banany, 100 g
Zobacz również:
Serio. Taka domowa krioterapia może sprawić, że podczas próby z ciężarem maksymalnym Twoje nogi okażą się silniejsze i dasz sobie radę z większym ciężarem niż normalnie. Wystarczy zaledwie kilka minut, sprawdź sam. 
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA