REKLAMA

40 patentów na szybkie schudnięcie

Zgodnie z dewizą MH "Małe kroki - wielkie rezultaty" przedstawiamy 40 prostych dietetycznych patentów na szybkie pożegnanie nadwyżkowych kilogramów. Wybierz te, które są dla Ciebie wygodne, stosuj je regularnie, a już niedługo zmienisz kategorię wagową na niższą.

Konrad Bąk 2013/shutterstock.com
fot. Konrad Bąk 2013/shutterstock.com
18. Kalafior. Nie zawiera skrobi i ma dużo witaminy C, która pomaga zamieniać tłuszcz na energię podczas ćwiczeń.

REKLAMA

19. Migdały. Zawierają proteiny i błonnik, który daje poczucie sytości. Są też świetnym źródłem witaminy E. Ta, będąc potężnym przeciwutleniaczem, przyspiesza wzrost mięśni. A mięśnie spalają tłuszcz. Dwie garści migdałów dziennie to maksymalna dawka.

20. Jogurt. To jeden z niewielu rodzajów żywności zawierających sprzężony kwas linolowy (CLA). Ten specjalny typ tłuszczu według niektórych badań redukuje ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. CLA można również kupić w formie suplementów.

21. Wołowina. Jest najbogatszym naturalnym źródłem kreatyny, która znacznie przyspiesza spalanie tłuszczu.

22. Oliwa z oliwek. Zawarte w niej jednonienasycone kwasy tłuszczowe przyspieszają tempo, w jakim organizm zużywa zasoby zmagazynowane w tkance tłuszczowej. Oliwę z oliwek najlepiej dodawać do sałatek.

20. Jogurt. To jeden z niewielu rodzajów żywności zawierających sprzężony kwas linolowy (CLA). Ten specjalny typ tłuszczu według niektórych badań redukuje ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. CLA można również kupić w formie suplementów.

24. Nie jedz czegoś, co nie chodziło, pływało lub urosło. Żywność przetworzona często jest pełna niezdrowych, rakotwórczych tłuszczów trans, cukru, który tuczy, i sztucznych substancji słodzących, które mogą być w nadmiarze szkodliwe dla zdrowia.

25. Trenuj jedzenie pałeczkami. Jeżeli lubisz stołować się u Chińczyka, staraj się jeść pałeczkami. W ten sposób będziesz jadł wolniej i zjesz o około 30% mniej, niż gdybyś posługiwał się tradycyjnie nożem i widelcem.

26. Nie jedz w pracy przy biurku. Jeżeli ruszysz się z pokoju, zjesz w ciągu dnia około 250 kalorii mniej, niż jedząc przed komputerem.

27. Nie bój się igieł. Wystarczy jedna sesja akupunktury w tygodniu, żebyś w ciągu 3 miesięcy stracił dodatkowo 4,5 kg. Elektryczne impulsy powstające w czasie wbijania igieł w specjalne punkty na ciele powodują zahamowanie apetytu.

28. Pamiętaj o śniadaniu. Osoby, które nie jedzą rano, nie przestawiają metbolizmu z wolnego trybu nocnego w szybszy dzienny. Na skutek tego w ciągu dnia zjadają więcej i wolniej spalają tłuszcz.

29. Wieczorna gorąca kąpiel wspomoże trawienie. Pomoże Ci również szybciej zasnąć, a głeboki, zdrowy sen przywróci równowagę poziomu cukru we krwi.

30. Poczekaj, zanim pójdziesz po dokładkę. Podczas jedzenia pośpiech jest niewskazany nie tylko dlatego, że szybkie połykanie pokarmu utrudnia jego trawienie. Twój mózg potrzebuje 20 minut, żeby uświadomić sobie, że jesteś już pełen.

31. Jedz, siedząc przy stole. Zjesz wtedy o 1/3 mniej, niż przeżuwając jedzenie w biegu. Między posiłkami rób maksymalnie trzygodzinne przerwy. W ten sposób zyskasz pewność, że tempo metabolizmu nie będzie się zmieniać.

32. Więcej seksu. Nie tylko pomoże Ci spalić kalorie (150 kcal podczas 20 minut erotycznych igraszek), ale również spowoduje produkcję hormonów, które przyspieszają przemianę materii i przyrost czystej masy mięśniowej.

33. Odpal grilla. W czasie grillowania z mięsa wycieka dużo tłuszczu. Wraz z nim pozbędziesz się ze swojego posiłku nadprogramowych kalorii. Pamiętaj tylko, aby używać aluminiowych tacek, bo pryskający z rozżarzonych węgli tłuszcz jest wysoce niebezpieczny dla zdrowia.

34. Wyłącz telewizor, gdy jesz. Kiedy gapisz się w ekran, nieświadomie wkładasz do ust więcej jedzenia. Dzięki użyciu przycisku "power off" na pilocie przed posiłkiem możesz w ciągu roku zmniejszyć masę swego ciała nawet o 3,5 kg.

35. Żuj gumę bez cukru. Rób to przez 15 minut po jedzeniu, a potem znowu dwie godziny później - zmniejszysz apetyt na słodkie przekąski.

36. Wyłącz ogrzewanie i otwieraj okna na noc. Jeżeli będziesz spał w pomieszczeniu, w którym temperatura przekroczy 25 stopni Celsjusza, ciało będzie spalać mniej kalorii, żeby Cię ogrzać.

37. Jedz popcorn. W kinie nie żałuj sobie popcornu, pamiętaj tylko, żeby nie solić go i nie kupować wersji z karmelem. Obniży on poziom glukozy we krwi, dzięki czemu organizmowi łatwiej będzie spalać tłuszcz.

38. Krój jedzenie na plasterki, a zjesz o 20% kalorii mniej. Ludzie oceniają porcje pokrojone w plasterki jako o 27% większe, niż będące w jednym kawałku.

39. Całkowite wyeliminowanie z diety węglowodanów doprowadzi do tycia. Wystarczy, że ograniczysz ich spożycie o 200 g tygodniowo, żeby pobudzić wydzielanie leptyny - hormonu powstrzymującego poczucie głodu i przyspieszającego metabolizm.

40. W czasie treningu unikaj picia napojów energetycznych. Zawierają węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym, które mogą sprawić, że przybierzesz na wadze. Zamiast nich pij wodę.

MH 08/2010

STRONA 2 z 2

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA