Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

40 patentów na szybkie schudnięcie

Zgodnie z dewizą MH "Małe kroki - wielkie rezultaty" przedstawiamy 40 prostych dietetycznych patentów na szybkie pożegnanie nadwyżkowych kilogramów. Wybierz te, które są dla Ciebie wygodne, stosuj je regularnie, a już niedługo zmienisz kategorię wagową na niższą.

fot. Konrad Bąk 2013/shutterstock.com
Skomplikowane diety, wyrafinowane jadłospisy, kosztowne produkty, czasochłonne potrawy... Owszem, w ten sposób można schudnąć. My jednak zdecydowanie wolimy metody proste, szczególnie że działają równie skutecznie. Oto lista Twoich naturalnych sojuszników w walce ze zbędnym balastem oraz wskazówek, co robić, aby wspomóc swój organizm w walce o szczuplejszą sylwetkę.

1. Chilli con carne. Enzymy zawarte w czerwonej fasoli sprawiają, że organizm - produkując energię - rozkłada najpierw tłuszcz, a nie węglowodany, zaś mielone mięso przyspiesza metabolizm. Wystarczy, jeśli pojawi się na stole raz w tygodniu.

2. Wino. Resweratrol zawarty w skórkach winogron powstrzymuje rozwój komórek tłuszczowych, zwłaszcza w okolicach brzucha. Ponad kieliszek dziennie bardziej zaszkodzi niż pomoże.

3. Sałatka z czarnej fasoli, papryki, pomidorów, cebuli i kukurydzy z oliwą z oliwek oraz cytryną. Taka kombinacja błonnika, związków tłumiących uczucie głodu i poprawiających spalanie tłuszczu, przyniesie szybkie efekty w walce z balastem.

4. Produkty bogate w błonnik i o niskiej zawartości skrobi, takie jak orzechy, ziarno quinoa, owies czy jęczmień. Redukują skoki poziomu insuliny i chronią przed nagłymi napadami głodu w ciągu dnia.

5. Awokado. Zawiera potrzebny organizmowi kwas oleinowy, który przyspiesza spadek wagi i pomaga zwycięsko odpierać ataki głodu.

6. Soki z drobinkami owoców. Zawarty w nich błonnik przyswaja się szybciej, sprawiając, że uczucie sytości trwa dłużej.

7. Pomidory. Powstrzymują wydzielanie greliny - hormonu wywołującego poczucie głodu. Sprawia on, że uczucie sytości trwa dłużej i rzadziej sięga się po przekąski między posiłkami.

8. Cynamon. Ta przyprawa bardzo przyspiesza metabolizm. Pół łyżeczki dziennie wystarczy, żeby w ciągu miesiąca spalić dodatkowy kilogram.

9. Orzeszki ziemne. Wystarczy garść dziennie, żeby dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę kwasu foliowego i jego pochodnych oraz błonnika. To właśnie dzięki nim orzechy tak szybko zaspokajają głód.

10. Papryczki chilli. Przyspieszają metabolizm i pomagają szybciej spalać tłuszcz. Zawierają kapsaicynę - związek, który nadaje im pikantny smak, a jednocześnie podkręca tempo metabolizmu nawet o 25%.

11. Czerwona papryka. Zawiera duże dawki witaminy C, która jest kluczowym składnikiem procesu spalania tłuszczu.

12. Zielona herbata. Jest w niej składnik, który wchodzi w reakcję z kofeiną i przyspiesza utlenianie tłuszczu oraz metabolizm spoczynkowy o 20%.

13. Jajka. Zawierają dużo protein i mało kalorii, a więc są świetne, kiedy chcesz pozbyć sie balastu. Na dodatek szybko zaspokajają głód. Świetnie sprawdzą się jako danie śniadaniowe. Najzdrowsze są gotowane.

14. Sok marchwiowy. Sok marchwiowy jest bogaty w błonnik i składniki przyspieszające spalanie tłuszczu. Wystarczy pić jedną szklankę dziennie, żeby w ciągu 12 tygodni zrzucić prawie 2 kg.

15. Ryby. Są najlepszym źródłem jodu, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Ten gruczoł produkuje hormon wzrostu, odpowiedzialny za spalanie tkanki tłuszczowej.

16. Kwas octowy. Dobrze jest jak najczęściej podawać na stół sałatki z sosem vinegrette lub po prostu dodawać do nich po kilka kropel octu. Zawarty w nich kwas octowy przyspiesza tempo spalania tłuszczu.

17. Granaty. Olej zawarty w ich pestkach redukuje zdolność organizmu do magazynowania tłuszczu. Przeciwdziała też cukrzycy. Poza tym są tak słodkie, że zmniejszą apetyt na słodkie przekąski między posiłkami.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij