[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

4 kulinarne patenty na ogórka w Twoim menu

Wszyscy wiedzą, że ma zielony garniturek, ale nie wszyscy wiedzą, jak przydatny bywa w codziennej diecie. Wyglądem koi nerwy, a właściwościami bombarduje tłuszcz. Oto przepisy na ogórkowe menu, które pomoże w walce o szczupłą sylwetkę.

4 kulinarne patenty na ogórka w Twoim menu fot. pilipphoto 2015/shutterstock
1. Śniadanie: bomba jagodowa

Ogórek nie ma kalorii, ale też mało witamin. Jednak sok z ogórka doskonale oczyszcza.

Posiekaj jeden zielony ogórek i wrzuć do blendera. Nie musisz obierać go ze skórki, ale musisz go bardzo dokładnie umyć. Dodaj garść borówek lub jagód. Do tego kilka świeżych liści mięty i 350 g naturalnego jogurtu. Włącz mikser na najwyższe obroty. Wapń zawarty w jogurcie jest doskonałą torpedą na tłuszcz.

REKLAMA
 

2. Obiad: odbezpieczanie fety

Wymieszaj kilka plastrów zielonego ogórka z kostkami fety. Dodaj do tego łyżkę stołową jogurtu naturalnego i kilka czarnych oliwek. Wszystko zawiń w pełnoziarnistej picie. Feta jest bogatym źródłem ryboflawiny, która da Ci kopa do ćwiczeń. Ogórek doda smaku i spowoduje, że poczujesz lekkie orzeźwienie.

3. Kolacja: zupa ogórkowa

Twoja ogórkowa będzie niekaloryczna i doskonała. Posiekaj 1 ogórka na bardzo drobne kawałki, ale nie ścieraj na tarce. Następnie zrob to samo z dymkami. Podsmaż na kilku kroplach oliwy z oliwek. Potem dodaj pół litra drobiowego bulionu. Na koniec, gdy zupa nie będzie wrząca, dodaj jogurt naturalny, chili i listki mięty. Chili przyspiesza metabolizm.

4. Przystawka: tzatziki

Zetrzyj całego ogórka na tarce z grubymi okami. Wyciśnij do tego dwa ząbki czosnku. Czosnek zawiera allicynę – bakteriobójczą substancję, która dodatkowo jest dobrym spalaczem tłuszczu. Odstaw na 5 minut, a potem odciśnij wodę. Dodaj łyżkę śmietany, sól i pieprz. Podawaj jako dip do pieczonego łososia lub piersi z kurczaka.

Dieta na mieście

Jedzenie na mieście raczej przeczy idei diety. Wciąż mało mamy restauracji, gdzie oprócz ceny dania podają jego kaloryczność. Inna rzecz, że nawet gdyby podawali, możesz jedynie wierzyć, że tak jest w istocie.

Jak jeść lekko, jedząc w restauracjach? Jest kilka patentów, które mniej mają z matematycznego liczenia kalorii, a więcej z psychologii.

Duże talerze? Nie!

Na dużym talerzu nawet spora porcja wydaje się mniejsza. Naukowo dowiedziono, że zjadasz wtedy więcej. Jeśli natomiast uczestniczysz w przyjęciu z bufetem, korzystaj zawsze z małych talerzy i nakładaj sobie małe porcje.

Towarzystwo? Nie!

Ludzie jedzący w grupie dostosowują się z tempem i ilością jedzenia do sąsiadów. W czasie pogawędki przy stole łatwo też stracić rachubę i zjeść smoka! No ale co to za przyjemność jeść samemu? Jedz więc z jedną osobą – najlepiej, by również była na diecie.

Kolorowo? Nie!

Sałatki są doskonałe na wszystko. Jeśli nie dodajesz do nich gęstych majonezowych sosów, możesz jeść bez ograniczeń. Prawie. Zrezygnuj z dużej ilości czerwonych warzyw. Udowodniono, że ostre kolory zwiększają łaknienie. 

MH 06/2012

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij