[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

34 naturalne spalacze tłuszczu

Oto zestaw produktów, których kombinacje pozwolą Ci przygotować niezliczoną liczbę potraw pomagających spalić tłuszcz. Dla ułatwienia podzieliliśmy je na 4 kategorie: źródła białka, tłuszczów, węglowodanów i ważnych dla zdrowia składników. Kombinuj do syta. 

spalacze tłuszczu, produkty spalające tłuszcz fot. Dan Matthews
Zdrowa dieta = nudna dieta? Zadajemy kłam tej tezie po raz kolejny i serwujemy Ci ponad 30 składników, dzięki którym zawsze będziesz miał słynny już "pomysł na obiad". Komponuj własne dania, jedz je osobno, mieszaj, gotuj i przyprawiaj. Jednego jesteśmy pewni: żadna rozsądna kobieta nie pogardzi gotującym facetem, który jednocześnie dba w kuchni o swój sześciopak.

REKLAMA

REKLAMA

spalacze tłuszczu, produkty spalające tłuszcz fot. Dan Matthews
Z samego rana

Co jeść zaraz po przebudzeniu?

1. Jarmuż (Zdrowie)

Ile: Garść

To bogactwo witamin i minerałów, ma też właściwości przeciwnowotworowe. Do tego mało kalorii i błonnik, który daje poczucie sytości.

2. Pestki dyni (Białko)

Ile: Garść

Porcja 30 g dostarczy Ci oprócz białka i kwasów tłuszczowych 2 mg cynku – minerału istotnego dla spalania tłuszczu. 

3. Masło orzechowe (Tłuszcze) 

Ile: 1 łyżka

Badania pokazują, że na długo zaspokaja głód, a oprócz zdrowych tłuszczów zawiera również solidną dawkę białka. 

4. Ciastka owsiane (węglowodany)

Ile: Dwa

Złożone węglowodany dają wolno uwalniającą się energię. Pomogą Ci też później w ciągu dnia, gdy poczujesz napad głodu. 

5. Grejpfrut (Węglowodany)

Ile: ½ owoca

Ten zawierający niewiele fruktozy owoc pomaga regulować poziom glukozy we krwi i przyspiesza spalanie tłuszczu

REKLAMA

spalacze tłuszczu, produkty spalające tłuszcz fot. Dan Matthews
Śniadanie mistrzów

Co da Ci energię na cały dzień?

6. Korzeń Maca (Zdrowie)

Ile: ½ łyżeczka

Ten peruwiański korzeń reguluje przemiany hormonalne i poprawia odporność na stres. Oznacza to mniej napadów głodu i szybszą regenerację.

7. Jaja (Białko)

Ile: 2-3

Źródło niezbędnych aminokwasów, witamin z grupy B (regulują przemiany energetyczne), choliny (potrzebna komórkom) i luteiny (na wzrok).

8. Mleko 0,5% (Węglowodany)

Ile: 1 szklanka

Niskotłuszczowy nabiał pomaga spalać tłuszcz. Szklanka ciepłego mleka przed snem obniży Ci poziom kortyzolu (hormonu stresu) i pomoże szybciej zasnąć.

9. Białko serwatkowe

Ile: 1 miarka

Zwiększa wydzielanie hormonów trzymających w ryzach głód i pomaga zachować masę mięśniową, która spala tłuszcz. 

10. Cynamon (Zdrowie)

Ile: ½ łyżeczki

Cynamon przyspiesza tempo, w jakim glukoza dociera do komórek. Dzięki temu w organizmie wydziela się mniej insuliny.

11. Orzechy brazylijskie (Tłuszcze) 

Ile: 3-4

Te orzechy to praktycznie pigułki z selenem – minerałem kluczowym do utrzymania prawidłowego poziomu testosteronu.

12. Owoce leśne i wiśnie (Węglowodany) 

Ile: ½ szklanki

Mają mnóstwo przeciwutleniaczy, a niewiele kalorii. Do tego badania University of Michigan pokazują, że wiśnie działają przeciwzapalnie.

13. Czarny pieprz (Zdrowie) 

Ile: Solidna szczypta

Kluczem do szczupłej sylwetki jest zawarta w nim piperyna, która blokuje powstawanie nowych komórek tłuszczowych.

14. Jogurt grecki (Białko) 

Ile: 1 małe opakowanie

Oprócz białka da Ci dawkę wapnia, który wspiera metabolizm, a średnia dawka tłuszczu pomaga na dłużej zaspokoić głód.

15. Pomidory i pieczarki (Zdrowie) 

Ile: 1 sztuka + 1 garść

Pierwsze to zastrzyk zwalczającego choroby likopenu, a drugie witaminy D. W obu przypadkach nie musisz bać się kalorii.

16. Płatki owsiane (Węglowodany)

Ile: Garść

Owsianka to przeciwtłuszczowy klasyk, ze względu na zawartość manganu i złożonych węglowodanów. 

REKLAMA

REKLAMA

spalacze tłuszczu, produkty spalające tłuszcz fot. Dan Matthews
Lunch po treningu

Co pomoże szybko się zregenerować?

17. Tuńczyk (Białko) 

Ile: 1 puszka

Ta ryba praktycznie nie zawiera tłuszczu, za to dostarcza sporo białka i witaminy B. I nie wymaga obróbki – otwierasz puszkę i możesz jeść. 

18. Tortilla (Węglowodany)

Ile: 1 sztuka

Jeśli szukasz opcji na zmniejszenie ilości zjadanych węglowodanów, zamień kanapki na tortillę. Włóż do środka np. tuńczyka i sałatę, a na zawsze zapomnisz o chlebie.

19. Quinoa (Węglowodany) 

Ile: Porcja wielkości pięści

To zboże jest jednym z najlepszych w swojej kategorii źródeł białka i błonnika. Jedz na ciepło lub zimno, jako bazę do sałatek. 

20. Fasola (Białko) 

Ile: ½ puszki

Jeden z najlepszych roślinnych dostawców protein. Jej wartość podnoszą błonnik, niacyna czy ryboflawina, regulujące przemiany energetyczne

21. Skórka z cytryny (Zdrowie) 

Ile: 1 łyżeczka

Dodawaj ją do sosów do sałatek. W czasie trawienia zamienia się w klejący żel, który ogranicza skoki poziomu cukru we krwi. 

22. Oliwki (Tłuszcze) 

Ile: Garść

Zawarta w nich oleuropeina czyni je jednym z najlepszych przyjaciół serca. Ma też działanie przeciwzapalne, więc dzięki niej szybciej dojdziesz do siebie po treningu. 

23. Awokado (Tłuszcze) 

Ile: ½ średniego owoca

Kolejne po oliwkach świetne źródło jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które poprawiają wrażliwość organizmu na insulinę. 

24. Serek wiejski (Białko) 

Ile: 2 łyżki

To świetna kombinacja protein, wapnia i witaminy D. Serek wiejski zjedzony po treningu sprawi, że wylany na siłowni pot nie pójdzie na marne. 

25. Słodkie ziemniaki (Węglowodany)

Ile: Porcja wielkości pięści

Są pełne beta-karotenu (to on odpowiada za pomarańczowy kolor) i witaminy C. Mają indeks glikemiczny niższy od zwykłych ziemniaków, więc sprzyjają walce z balastem. 

REKLAMA

spalacze tłuszczu, produkty spalające tłuszcz fot. Dan Matthews
Główny posiłek

Dostarczy uderzeniową dawkę białka

26. Kalafior (Węglowodany)

Ile: ½ główki

Nie lubisz rozgotowanej brei? My też, dlatego jemy go na surowo. Dzięki temu nie traci witamin. Niskokaloryczny zamiennik popcornu.

27. Kurkuma (Zdrowie) 

Ile: 1-2 g

Podobnie jak cynamon ma silne działanie przeciwzapalne. Badania na myszach pokazują też, że ogranicza rozwój tkanki tłuszczowej.  

28. Mielona z indyka (Białko)

Ile: Porcja wielkości pięści

Zawiera selen i cynk, regulujące system hormonalny, oraz wit. B (poprawia przemianę materii). Zastąp nim mieloną wieprzowinę, a oszczędzisz kalorie. 

29. Czosnek (Zdrowie)

Ile: 1 ząbek

Jego siła drzemie w aktywnym składniku – allicynie, która pomaga obniżyć poziom cukru we krwi.

30. Chili (Zdrowie)

Ile: 1 posiekana

Ostry smak papryki powoduje kapsaicyna, która przyspiesza metabolizm i reguluje pracę hormonów.

31. Marchew (Węglowodany)

Ile: 1 sztuka

Surowa ma niski indeks glikemiczny, dużo witaminy A, a także C i K. Poprawi odporność, co oznacza zero opuszczonych treningów.

32. Stek wołowy (Białko)

Ile: Porcja wielkości dłoni

Dostarczy Ci sprzężonego kwasu linolowego (CLA) oraz kreatyny, które pomagają spalać tłuszcz.

33. Łosoś (Białko) 

Ile: Filet wielkości dłoni

Oprócz protein, łosoś zawiera pokaźną dawkę kwasów tłuszczowych omega-3, które, według badań, mogą być znacząco pomocne w walce z balastem. 

34. Brązowy ryż (Węglowodany) 

Ile: Garść

Świetne źródło węglowodanów, dzięki któremu odbudujesz zapasy glikogenu bez podnoszenia poziomu cukru we krwi. 

MH 12/2014

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij