[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

10 naturalnych spalaczy tłuszczu

Jasne, głównym czynnikiem determinującym w walce o zrzucanie kilogramów jest bilans kaloryczny. Ujemny bilans. Z tymi produktami podkręcisz osiągi i zjesz w sam raz, aby spalać tłuszcz i rzeźbić mięśnie.

bataty fot. Shutterstock

1. Indyk

Dostarczenie mięśniom dużej porcji białka wiąże się często z obciążaniem organizmu nadmiarem tłuszczu. Zamień czasem stek wołowy na pierś indyka – zawiera więcej protein na gram masy niż większość kawałków wołowiny, wieprzowiny czy kurczaka. Plus: jest uboga w tłuszcz.

2. Słodkie ziemniaki

Jeden duży batat pokrywa polowę zalecanego dziennego spożycia (ZDS) witaminy C, która prócz tego, że wzmacnia odporność, obniża też poziom kortyzolu, chroniąc włókna mięśniowe przez rozpadem białek.

3. Nasiona chia

Ulubiony superfood blogerek naprawdę jest sporo wart: po pierwsze, jest napakowany sycącym błonnikiem, po drugie zaś, zawiera kwasy omega-3, których organizm potrzebuje do wyregulowania pracy układu krwionośnego.

4. Chili

Stałych czytelników MH nie zdziwi obecność papryczek chili w zestawieniu najlepszych odchudzaczy. Może się powtarzamy, ale kapsaicyna faktycznie podkręca metabolizm jak diabli.

jajka z awokado Prawie 70% jego tłuszczów to te świetne, jednonienasycone. Dodadzą Ci energii, ale obniżą poziom cukru we krwi i zły cholesterol. (fot. Shutterstock)

5. Mleko

Brak wapnia, szczególnie tego pochodzącego z nabiału, hamuje naturalne procesy spalania tłuszczów w organizmie – przynajmniej według naukowców z University of Tennessee. Mleko to najprostszy i najtańszy sposób, by nie zwalniać tempa.

6. Cytryna

Sok wyciśnięty z cytryny to składnik miliona potraw – i dobrze. Nie dość, że dodaje sałatkom świeżego, cytrusowego posmaku, to jeszcze wywołuje produkcję żółci. Brzmi nieapetycznie, ale jest kluczowa przy odchudzaniu, ułatwia bowiem rozkładanie pokarmów.

7. Awokado

W dzisiejszych czasach nie odchudzasz się na poważnie, jeśli nie masz w kuchni dwóch kilo awokado. Ta moda ma jednak sens – bogaty w jednonienasycone kwasy tłuszczowe owoc pomaga regulować poziom cukru we krwi, trzyma więc apetyt na wodzy.

imbir fot. Shutterstock

8. Olej kokosowy

Ten aromatyczny olej składa się głównie z tłuszczów nazywanych średniołańcuchowymi trójglicerydami. Ich supermocą jest przyspieszanie metabolizmu.

9. Quinoa

Ograniczenie węglowodanów do tych pozyskiwanych z naturalnych źródeł jest pierwszym krokiem do odcięcia się od cukru. Jeśli wybierzesz komosę ryżową, dodatkowo dostarczysz sobie sporo białka i błonnika, więc nie zgłodniejesz jeszcze długo po posiłku.

10. Imbir

Nie zamierzamy oskarżać węgli o całe zło tego świata, ale te pochodzące z przetworzonych produktów (jak energetyki) wywołują wahania poziomu cukru we krwi, co pobudza apetyt. Jeśli potrzebujesz kopa energii, wypij napar z imbiru.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij