[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

10 faktów o mrożonkach [warzywa, owoce, ryby]

Tym razem wzięliśmy pod lupę mrożonki. Oto efekt naszego dietetycznego śledztwa: 10 ważnych faktów, które możesz wykorzystać przy budowaniu swojej nowej sylwetki.

owoce Shutterstock.com

1. Zamroź tłuszcz

Badacze z University of Illinois odkryli podczas eksperymentu, że mężczyźni, którzy dostarczali sobie codziennie 1700 kcal w postaci mrożonek, tracili o 45% więcej wagi niż ci, którzy samodzielnie przygotowywali swoje posiłki. Powód? Mamy skłonność do przyrządzania sobie zbyt obfitych posiłków i nakładania zbyt dużych porcji na talerz, podczas gdy wielkość mrożonek jest ustalona w oparciu o zalecenia dietetyków. „Ludziom wydaje się, że zdrowa porcja jedzenia musi być duża, większa niż taka, jaka powinna być w rzeczywistości” – mówi Sandra Hannum, autorka badania.

2. Zamrożone w czasie

Zimną i wczesną wiosną takie owoce, jak maliny, jagody czy truskawki kupuj mrożone. Te „świeże” przyjechały z zagranicznych szklarni i nie są tak bogate w składniki odżywcze. Mrożone owoce dorzuć do porannego koktajlu lub płatków i korzystaj ze zdrowotnej mocy zwalczających wolne rodniki przeciwutleniaczy.

Zobacz też: Lista owoców, które musisz jeść

3. Gorąca kąpiel

Warzywa przed mrożeniem są blanszowane przez zanurzenie w gorącej wodzie. Dzięki temu nie tracą wartości odżywczych. Z badań wynika, że zawartość wit. C w groszku spada zaledwie o 4% w czasie tego procesu.

4. Ryby czasem groźne

W mięsie ryb z rodziny dorszowatych trzymanych dłużej niż 12 miesięcy w zamrażarce wytwarza się toksyczny formaldehyd. Tuńczyk i łosoś lepiej nadają się do długotrwałego mrożenia.

5. Pikantna pułapka

Mrożenie jedzenia sprawia, że pieprz i czosnek nabierają mocy, a sól traci na intensywności. Z przyprawami nie przesadzisz, jeśli dodasz je na końcu, do przyrządzonego już dania.

6. Koniec z łzami

Przynajmniej podczas krojenia cebuli. Jeżeli podczas tej czynności płaczesz jak bóbr, wrzuć ją na 2 min do zamrażarki. Po wyjęciu substancja podrażniająca śluzówkę oczu nie wydostanie się z cebuli tak łatwo.

7. Brązowe ostrzeżenie

Brązowo-białe przebarwienia wyjętych z zamrażarki produktów pakowanych próżniowo świadczy o tym, że są one w tych miejscach nadpsute. Możesz bez obaw odciąć te nienadające się do jedzenia kawałki i zjeść resztę. Ale na przyszłość już w sklepie upewnij się, że opakowanie nie jest uszkodzone.

8. Szybkie rozmrażanie

Jeśli chcesz rozmrozić mięso, włóż je do aluminiowego garnka lub połóż na stalowej patelni i odstaw na blat kuchenny. Metal wchłania ciepło z powietrza i przyspiesza rozmrażanie, nie dając bakteriom czasu na rozmnożenie się.

9. Pełna zamrażarka

Zapełniając ją na maksa, oszczędzasz energię elektryczną. Schładzanie powietrza wymaga więcej prądu niż chłodzenie jedzenia, więc im większe przeciągi w tej części lodówki, tym wyższy rachunek z elektrowni.

10. Zrezygnuj z frytek

Unikaj mrożonek z produktów łatwo ulegających utlenieniu (brązowieją), takich jak ziemniaki albo niektóre owoce: mango, papaja itp. Te warzywa i owoce najlepsze są świeże.

Zobacz też: Mrożone warzywa - kriogeniczny skarb

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij