Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Zdrowe przekąski na lepszą formę mózgu

Żeby dobrze działać, Twój mózg i ciało potrzebują dobrego paliwa - takiego, jakiego nie znajdziesz, niestety, w chipsach i piwie. Nie martw się - nie znaczy to też, że skazujemy Cię na zioła i korzonki. Przygotowaliśmy 6 przekąsek, które pomogą Ci wejść na wyższe obroty.

2015-08-26
Zdrowe przekąski fot. Jeff Harris

1. Tortilla z grillowanym kurczakiem

Kiedy? Zjedz pół naleśnika z mięsem, gdy potrzebujesz maksymalnego skupienia i determinacji - na przykład przed ważną rozmową biznesową. Aha, jeszcze jedno - daruj sobie majonez. Po prostu nie warto.

Dlaczego? Spożycie 12-15 dkg białka pomaga mózgowi w produkcji dopaminy i noradrenaliny, substancji wzmagających czujność i koncentrację – wyjaśnia dr Judith Wurtman, autorka książki "The Serotonin Power Diet".

2. Garść ziarenek sezamu w czasie pracy

Kiedy? Jeśli musisz dotrzymać terminu i presja zadania powoli Cię przygniata.

Dlaczego? "Hormony stresu mogą uszczuplić zapasy magnezu w organizmie, co ogranicza Twoje możliwości walki ze stresem i zwiększa ryzyko nadciśnienia" – wyjaśnia dr Elizabeth Somer, autorka książki "Nastrój i jedzenie".

Zdrowe przekąski fot. shutterstock.com

3. Popcorn

 Kiedy? Jeśli musisz się porządnie wyspać przed ważnym dniem, zjedz trochę popcornu (bez masełka!) na pół godziny przed ułożeniem się do snu. Tylko nie przesadź z ilością!

• Dlaczego? Węglowodany pobudzą ciało do produkcji serotoniny – hormonu, dzięki któremu poczujesz się bardziej zrelaksowany. Popcorn powinien być bez tłuszczu, ponieważ tłuszcz zwalnia produkcję serotoniny.

4. Sushi lub łosoś z grilla

 Kiedy? Jeśli nie możesz się pozbierać po serii niefortunnych zdarzeń.

• Dlaczego? Badania naukowe przeprowadzone przez fińskich naukowców wykazały, że ludzie, którzy jedzą dużo ryb, są o jedną trzecią mniej narażeni na depresję. I lepiej omijać słodycze – mogą pogłębić depresję.

Zdrowe przekąski fot. shutterstock.com

5. Czekoladowy baton

 Kiedy? Jeśli czujesz, że Twoja pewność siebie maleje, a sprawy kierują was w stronę łóżka, zjedz szybko odżywczy baton (na przykład, gdy ona zniknie w łazience). Tylko nie daj się przyłapać, bo wyjdziesz na patologicznego łasucha i cały misterny plan... no, nie powiedzie Ci się.

• Dlaczego? Kakao zawiera substancje poprawiające nastrój, m.in. anandaminę, która oddziałuje na te same receptory co THC (substancja aktywna w marihuanie), i fenyletylaminę – tzw. hormon zakochanych.

6. Kawałki ananasa lub mała szklanka jagód do płatków owsianych

 Kiedy? Jeśli ostatnio zapomniałeś zapłacić rachunki, wynieść śmieci i odpisać na maila.

• Dlaczego? Kolorowe owoce mają dużo przeciwutleniaczy, które wymiatają szkodzące pamięci wolne rodniki. Mózg zużywa bardzo dużo tlenu, dlatego utleniacze dokonują w nim prawdziwych spustoszeń.

MH 10/2007

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij