Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Wojna z kleszczami, lecznicza marihuana i zbyt długi sen - News MH

O zdrowi zawsze warto wiedzieć więcej. Łapcie kolejna porcję zdrowotnych newsów MH i dokształcajcie się!

Marihuana Nowe ustalenia naukowców nie oznaczają jednak, że jaranie jointów leczy raka.

Wypowiedz kleszczom wojnę

Nie będą nam małe dranie mówić, gdzie można chodzić, a gdzie nie! To ludzie rządzą na tej planecie. Bo mają najsprawniejsze mózgi. Wykorzystaj wiedzę, żeby śmiało wchodzić tam, gdzie gangi kleszczy próbują rządzić. Wystarczy, że przed wyjazdem w teren spryskasz swoje ubranie (buty, spodnie i kurtkę) roztworem permetryny, żeby kleszcze trzymały się od Ciebie z daleka.

Jeśli dodatkowo na skórę nałożysz odpowiednią warstwę środka z DEET, który odstrasza zarówno kleszcze, jak i komary, w zasadzie nic Ci nie zrobią. A jeśli już znajdziesz drania (zawsze po powrocie z lasu obejrzyj dokładnie całe ciało – ze szczególnym uwzględnieniem pachwin, pach, linii włosów i za kolanami), chwyć go pęsetą tuż przy skórze i wyrwij zdecydowanym ruchem wprost do góry. Jeśli zrobisz to w ciągu 24 godzin, ryzyko, że zdąży Cię zakazić, jest minimalne.

Konopiami w raka

Uczeni z University of London wykazali, że chemioterapia w połączeniu z substancjami pozyskiwanymi z marihuany (THC i CBD) skuteczniej zwalcza komórki nowotworowe, co oznacza, że podobny efekt można osiągnąć, podając mniejsze dawki bardzo inwazyjnej chemioterapii. Autorzy badań podkreślają, że nie oznacza to, iż palenie jointów zwalcza raka.  

Potraktuj pot lodem

Zauważyłeś, że po treningu pocisz się bardziej niż w trakcie? To dlatego, że podczas treningu ruszasz się i pot szybciej odparowuje. Żeby zmniejszyć ilość potu w szatni, musisz obniżyć temperaturę ciała. Zrób tak: bezpośrednio po treningu wypij zimny płyn – receptory temperatury w żołądku wyślą sygnał, że nie trzeba się już pocić. Później idź pod prysznic i zamiast ciepłej wody puść zimną – w ten sposób schłodzisz się jeszcze bardziej i w końcu wyschniesz. Sposób ten działa również w gorące dni, gdy nie trenujesz.  

Nie śpij dłużej

11 – o tyle % wg uczonych z University of Arizona rośnie ryzyko chorób serca, jeśli w weekendy śpisz o godzinę dłużej niż w ciągu tygodnia. Co więcej, w poniedziałek będziesz też bardziej senny i mniej wydajny

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij