Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Wiek biologiczny, poprawa koncentracji i szybszy metabolizm - News MH

O umysł warto dbać tak samo jak o swoje ciało. Oto kilka patentów na usprawnienie pracy Twojej mózgownicy.

Trening mózgu Dbaj również o swoją formę intelektualną. To nawet prostsze niż machaniesztangą.

Kardio... mózgu

Właściwie do tego można sprowadzić uczenie się – to budowanie nowych neuronalnych połączeń. Wiemy, że dobrze dotleniony mózg pracuje lepiej, dlatego ćwiczenia kardio sprzyjają uczeniu. Ale okazuje się, że istotne jest, kiedy ćwiczysz.

Poranny bieg to najlepsza metoda, aby podkręcić metabolizm na resztę dnia. Ale jeżeli uczysz się nowych rzeczy, studiujesz albo przygotowujesz się do ważnej prezentacji, lepiej przenieś swoje treningi na wieczorne godziny. Wiemy, że aktywność wpływa na wzrost i długość życia komórek nerwowych w hipokampie – strukturze mózgu odpowiedzialnej za pamięć, a także powoduje przyrost tkanki glejowej, zaopatrującej neurony w pożywienie i tlen.

Ale istotna okazuje się pora ćwiczeń. Badania opublikowane w „Current Biology dowodzą”, że ćwiczenia wykonywane 4 godziny po nauce najbardziej sprzyjają utrwaleniu się nowych szlaków pamięciowych.

3 minuty dla mózgu

Drobne codzienne nawyki mogą w znaczący sposób poprawić funkcjonowanie Twojego umysłu.

1. Kawa

Poprawia koncentrację, pod warunkiem że nie pijesz jej po godzinie 16. Wtedy zakłóca regeneracyjne działanie snu.

2. Odetnij się

Przewlekły stres osłabia pamięć. Podróżując w komunikacji miejskiej, załóż słuchawki – to uczyni podróż mniej wkurzającą.

3. Telefon do kumpla

Umów się na męski wypad. Faceci, którzy mają grono bliskich przyjaciół, rzadziej zapadają na demencję.

4. Błonnik

Dieta bogata w błonnik zmniejsza ryzyko problemów z pamięcią w późniejszym wieku – donoszą naukowcy z Rush University.

5. Guma do żucia

Żucie gumy poprawia ukrwienie mózgu, a to z kolei usprawnia myślenie i poprawia koncentrację. Udowodnili to naukowcy z University of Northumbria.

Jak odmłodzić umysł

10  lat - o tyle starszy (w biologicznych i neurologicznych kategoriach) może być mózg osoby otyłej w porównaniu z mózgiem szczupłego równolatka. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij