Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Wapń w diecie a spalanie tłuszczu - radzą eksperci MH

Nasi eksperci odpowiadają na ciekawe i bardzo aktualne pytania Czytelników. Tym razem zbadali wpływa wapnia na zrzucanie zbędnych kilogramów.

Wapń o spalanie tłuszczu Zależy Ci na sześciopaku? Nie zapomnij o szklance mleka.

Czy wysoki poziom wapnia w diecie lub jego suplementacja mogą ograniczać gromadzenie tkanki tłuszczowej w organizmie i redukować otyłość?

Zależność między poziomem wapnia w diecie i zawartością tłuszczu w organizmie stała się przedmiotem badań stosunkowo niedawno, bo około 10 lat temu. Wcześniej nikt nie przypuszczał, że ten pierwiastek może mieć tak duże znaczenie w procesie tycia lub odchudzania. Dziś już wiemy, że taka zależność istnieje.

Dieta uboga w wapń lub jego niedobory powodują większe nagromadzenie tego składnika w przestrzeniach wewnątrzkomórkowych tkanki tłuszczowej, doprowadzając do jej przerostu, a tym samym do otyłości. Przyczyną takiego stanu jest wpływ spożywanego wapnia na układ hormonalny człowieka.

Jego niski poziom w diecie, a dalej we krwi, wpływa na wydzielanie dwóch hormonów: parathormonu i kalcytriolu, które odpowiadają za opisaną wyżej sytuację. Zależność jest zatem prosta: dieta bogata w wapń redukuje tkankę tłuszczową, a uboga przyczynia się do jej rozrostu.

W badaniach prowadzonych równolegle w kilku ośrodkach naukowych na świecie wykazano, że zwiększenie spożycia wapnia z 400 do 1000 mg na dobę pozwala stracić 4-5 kg w ciągu roku. To naprawdę rewelacyjny wynik, biorąc pod uwagę, że wszystkie osoby, które poddały się tym badaniom, nie zwiększyły aktywności ruchowej, nie zmieniły swojego stylu życia i diety.

dr Marek Szołtysik dietetyk, doktor Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu 

Poznaj również 8 patentów na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij