Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Jak zachować zdrowie? Co jeść i jak ćwiczyć?

Nie musisz przeprowadzać żadnych skomplikowanych obliczeń, aby utrzymać swoje ciało w dobrej formie. Tych kilka liczb wykutych na pamięć zagwarantuje Ci świetne samopoczucie, lepszą formę i zawsze szczupłą sylwetkę.

Ted Spiker, Monika Bagan 2009-02-28
fot. Danylchenko Iaroslav, Robert Gooch, Dariusz Urbanczyk, Roman Sigaev, Kevin Renes, Undergroundarts.co.uk 2009/shutterstock.com

Pamiętasz wynik meczu, który rozegrano 10 lat temu, numer rejestracyjny golfa Twojego kolegi i wymiary modelki Adriany Limy. Ale kiedy starasz się przypomnieć sobie ważne liczby, które stanowią o Twojej kondycji i zdrowiu, masz problem. Prawie nic nie mówią Ci: HDL (dobra frakcja cholesterolu), LDL (zły cholesterol), nie wiesz też, jakie powinny być wskaźniki ciśnienia krwi czy poziom cukru.

Ale wystarczy, że przeczytasz tę ściągę i zapamiętasz kilka ważnych dla zdrowia liczb. Gdy je zastosujesz, szybciej stracisz zbędne kilogramy, zadbasz o serce, prawidłowe ciśnienie, cholesterol, będziesz sprawniejszy i silniejszy.

15 migdałów, 8 orzechów lub 2 garście pestek słonecznika

Jedz je na drugie śniadanie lub przed lunchem. Amerykańscy naukowcy z Purdue University stwierdzili, że ci, którzy jedzą produkty bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe, czyli takie właśnie, jak nasiona, szybciej chudną, a potem łatwiej utrzymują wagę. Wybierając takie przekąski, dodatkowo chronisz swoje serce. Szacowna amerykańska organizacja FDA oficjalnie potwierdziła, że zjedzenie codziennie ok. 40 gramów migdałów może obniżyć ryzyko choroby niedokrwiennej serca.

"Orzechy i migdały nie tylko są dobrym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, ale i witaminy E, selenu, magnezu, potasu - radzi dr Dariusz Włodarek, dietetyk z Katedry Żywienia Człowieka SGGW w Warszawie. - Korzystna jest przekąska składająca się z kilku orzechów czy migdałów między posiłkami, a nie jako dodatek do potraw bogatych w tłuszcze i cukry, np. ciastek i lodów. Wybieraj tylko naturalne, a nie aromatyzowane, solone, cukrzone czy dodatkowo smażone w tłuszczu".

7 minut, w ciągu których przebiegniesz półtora kilometra

Gdy Ci się to uda, to znak, że masz kondycję i mocne serce. "Aktywność fizyczna to jeden z najlepszych środków zabezpieczających przed chorobami układu krwionośnego - mówi dr Zbigniew Rusin, prezes Fundacji Medycyny Sportowej. - Im więcej i szybciej biegasz, tym sprawniej pracuje Twoje serce. Poprawiasz wydolność i odmładzasz organizm. Krew szybciej krąży, dotleniając i odżywiając ciało. Obniża się ciśnienie, zmniejsza ryzyko chorób serca. Łatwiej znosisz zmiany pogody i ciśnienia. Aktywność sprawia, że łatwiej kontrolujesz stres i nie masz problemów ze snem. Uwalniane podczas wysiłku endorfiny poprawiają nastrój".

3 razy w tygodniu uprawiaj ćwiczenia siłowe,

aby zapobiec cukrzycy. Amerykańskie badania profesora Edwarda Hortona z Joslin Diabetes Center w Bostonie wykazały, że mężczyźni, którzy ćwiczą trzy razy w tygodniu, rzadziej zapadają na cukrzycę. Przy podnoszeniu ciężarów poziom insuliny wzrasta o 23%. To dużo więcej w porównaniu z treningiem dynamicznym - aerobowym.

Podczas ćwiczeń siłowych powiększa się masa mięśniowa. Większe muskuły pomagają przyspieszyć proces rozkładania glukozy. Aby rozpocząć ćwiczenia siłowe, wystarczą hantle. Zacznij od jedno- lub półtorakilogramowych ciężarków. W miarę, jak będziesz zyskiwać na sile, zwiększaj obciążenia.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A to ja nie wiedziałem tego,że on taki stary jest Oczywiście żartuje w tym poście wyżej
    ~SoltyS, 2009-03-02 17:31:03
  • avatar
    zgłoś
    Pudlo, panie soltysie Ten artykul nie zostal napisany na kolanie, tak jak przypuszczasz. Pochodzi z jednego z pierwszych numerow MH. Ale zgodzisz sie, ze chociaz zostal napisany jakis czas temu, nic nie stracil ze swojej aktualnosci - te liczby nadal obowiazuja kazdego faceta
    Czytacz, 2009-03-02 16:04:03
  • avatar
    zgłoś
    Hehe,wydaje mi się,że zarząd MH bardzo się stara dodawać nowe artykuły bardzo szybko je pisząc Nom i już wszystko wiadomo
    ~SoltyS, 2009-03-02 14:22:18
  • avatar
    zgłoś
    Jestesmy pod wrazeniem tego, jak uwaznie czytacie nasze artykuly - rzeczywiscie, o dobrej kondycji i mocnym sercu swiadczy przebiegniecie w ciagu 7 minut poltora, a nie pol kilometra. Juz poprawione.Pozdr,MH Admin
    ~MH Admin, 2009-03-02 11:33:11
  • avatar
    zgłoś
    I tu się muszę zgodzić.A ten artykuł jest spoko. Tylko ten razowy chleb...Słyszał może ktos coś więcej na ten temat?
    sven, 2009-03-01 21:35:24
  • avatar
    zgłoś
    W wielu artach zamieszczają różne porady, których gdyby się słuchać to wykonywanie ich wszystkich było by awykonalne. Bierz co chcesz, reszta może się przyda kiedy indziej.
    ziemmowit, 2009-03-01 21:27:23
  • avatar
    zgłoś
    Ziemek, sprawdzalem Twój poziom dystansu Słownik mozna dograć, lub ściagnąć polskiego Firefoxa. Ale o tym beda ponoc pisać dopiero w kwietniowym MH... Peace!*** Wracając do tematu artykułu.Kurde, myślę sobie ile czasu i pieniędzy (te łososie, homary, krewetki...) łącznie trzeba mieć żeby dopasowac się do takiego planu.Choć jest fajny, bo uwielbiam jeździć na rowerze i cwiczyć. I dla osób takich jak ja to dodatkowa zacheta.PS. Sok z cytrusów odkwasza organizm?
    sven, 2009-03-01 20:32:04
  • avatar
    zgłoś
    'sven' napisał(-a):Ziemek, szkoda że MH nie pomaga Ci doskonalic ortografii... Jeśli Cię to już tak bije po oczach, to jaśnie pan nie umie użyć PW tylko robi offtop w wątku?ściągnij firefoxa i tam podkreśla błędy nie wiem jak na innych przeglądarkach bo nie używam smile.gifProblem w tym, że mam, ale ze słownikiem angielskim i mi podkreśla wszystko jak leci - wręcz zasłania i irytuje Please, EOT.
    ziemmowit, 2009-03-01 20:15:50
  • avatar
    zgłoś
    ściągnij firefoxa i tam podkreśla błędy nie wiem jak na innych przeglądarkach bo nie używam
    Lep, 2009-03-01 20:15:27
  • avatar
    zgłoś
    Ziemek, szkoda że MH nie pomaga Ci doskonalic ortografii...
    sven, 2009-03-01 20:02:56
  • avatar
    zgłoś
    7 minut, w ciągu których przebiegniesz pół kilometraTyle to się przechodzi pieszo ten dystans. 500m podzielone przez 7 * 60 daje 1.19 m/s. Taką prędkość osiąga się idąc szybkim krokiem. Może o pół mili chodzi? Choć to też nie jest specjalnie duże tempo.
    ziemmowit, 2009-03-01 19:34:23
  • avatar
    zgłoś
    'sven' napisał(-a):Faktycznie pół kilometra w 7 minut to musi byc jakieś nieporozumienie.A co do pieczywa ciemnego - zbyt częste jedzenie może podobno spowodować "zakwaszenie wątroby".Też właśnie miałem tego chleba się uczepić,,bo mi coś nie grało,ale nie chciało mi się szukać dokładnie info. co powoduje nadmiar spożywania tego produktu,ale już wiem
    ~SoltyS, 2009-03-01 18:52:18
  • avatar
    zgłoś
    Faktycznie pół kilometra w 7 minut to musi byc jakieś nieporozumienie.A co do pieczywa ciemnego - zbyt częste jedzenie może podobno spowodować "zakwaszenie wątroby".
    sven, 2009-03-01 18:43:13
  • avatar
    zgłoś
    "7 minut, w ciągu których przebiegniesz pół kilometra"chodzi o czołganie, tak? w 7 min człowiek z dobrą kondycją przebiega 2 km, a nie pół. i to nie tylko uprawiający sport nastolatek, bo znam ludzi ok. 40 lat, którzy nie biegają w ogóle, ale np. pracują fizycznie i też przebiegną grubo ponad 1,5 km w takim czasie.
    ~tymek, 2009-03-01 18:20:25
  • avatar
    zgłoś
    Artykuł wg. mnie dobry,ukazujący co należy robić by być zdrowszym,ale jeden z punktów mnie rozbawił i się z nim nie zgodzę.--- 7 minut, w ciągu których przebiegniesz pół kilometra - ,,Gdy Ci się to uda, to znak, że masz kondycję i mocne serce'' - no ludzie, trochę powagi. Przez 7 minut to zdrowy człowiek z kondycją powinien przebiec 1,5km a nie pół. 1/2km w 3 min pokona człowiek ze sporą nadwagą Wiem,że mówi to młody chłopak pełen siły i energii i ludzi w moim wieku i trochę starszych ten pkt pewnie najmniej dotyczy, ale wg. mnie to gruba przesada.Idąc wolno w przeciągu 7 min przejdzie się ok. 3/4 km.
    ~SoltyS, 2009-03-01 17:43:47
  • avatar
    zgłoś
    Nie musisz przeprowadzać żadnych skomplikowanych obliczeń, aby utrzymać swoje ciało w dobrej formie. Tych kilka liczb wykutych na pamięć zagwarantuje Ci świetne samopoczucie, lepszą formę i zawsze szczupłą sylwetkę.
    Mens Health, 2009-03-01 14:41:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij