Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Układ krwionośny: pobudź się do życia

Układ krążenia jest jak krajowa sieć energetyczna - dostarcza tlen i substancje pokarmowe wszędzie tam, gdzie są potrzebne. Podpowiadamy, jak dzięki paru prostym patentom podkręcić swój osobisty system zasilania tak, aby wycisnąć z życia jak najwięcej.

Piotr Pflegel 2015-08-11
układ krążenia fot. shutterstock.com

Gdy Twoje żyły i tętnice dobrze funkcjonują, korzysta na tym cała reszta – jesteś mniej podatny na zmęczenie, szybciej kojarzysz, poprawia się Twoja sprawność seksualna i odporność.

Ale uwaga – tętnice i żyły są jak rury w ścianie. Nawet skorodowane długo nie dają sygnałów ostrzegawczych. Gdy zdarzy się awaria, masz problem.

1. Obudź mózg

Tętnica naczyniówkowa dostarcza krew do hipokampu – części mózgu odpowiedzialnej za pamięć. Więcej krwi oznacza lepszą koncentrację.

7 rano: pomasuj się. Połóż się na podłodze z wałkiem pod ramionami i z rękami pod głową. Podnieś biodra i przesuwaj wałek do dolnej części żeber, potem z powrotem.

Powinno Ci to zająć około 30 sekund. Powtórz cztery razy. Kilka tygodni i zaczniesz się domyślać, dlaczego jeszcze nie dostałeś Nobla.

2. Podnoś ciężary

Zwiększ wydajność treningu dzięki poprawie przepływu krwi w tętnicy ramiennej. Więcej krwi oznacza więcej substancji pokarmowych w mięśniach w czasie treningu. Może w końcu uda Ci się skończyć trzecią serię.

7.15: siła herbaty. Badania greckich uczonych z Athens Medical School wykazały, że filiżanka zielonej herbaty rozszerza tętnicę ramienną już ok. 30 minut po wypiciu – zrób więc sobie herbatkę pół godziny przed porannym treningiem.

Nie jesteś fanem zielonej herbaty? Czarna herbata też obniża ryzyko skrzepów.

Kłopoty z erekcją to często objaw choroby układu krążenia.

3. Wydłuż sobie życie

Jeśli układ krążenia porównamy do sieci energetycznej, serce będzie elektrownią pompującą 14 tys. litrów krwi każdego dnia. Zdrowe, silne serce daje Ci wytrzymałość potrzebną w każdym sporcie.

7.45: pobiegaj. Zrób sobie półgodzinną przebieżkę w średnim tempie. Naukowcy z Uniwersytetu w Lipsku twierdzą, że wysiłek aerobowy może nawet pomóc we wzroście nowych naczyń krwionośnych.

4. Lepszy seks

Nie wszystkie erekcje są takie same. Większy dopływ krwi oznacza większą wrażliwość, a więc i więcej przyjemności.

10.50: więcej przypraw. Zacznij grę wstępną od filiżanki kawy przyprawionej cynamonem. Według Smell and Taste Treatment and Research Foundation w Chicago cynamon powoduje wzrost dopływu krwi do penisa o 20%.„Efekty utrzymują się przez 16 godzin” – zapewnia autor opracowania dr Alan Hirsch.

serce fot. shutterstock.com

5. Energia odnawialna

Krew dostarcza tlen z płuc do wszystkich komórek Twojego ciała.

14.30: owocne popołudnie. Po lunchu zjedz kawałek melona. W owocach tych znajduje się substancja zwana cytruliną, która rozluźnia naczynia krwionośne. Rezultaty są dwojakie.

Po pierwsze, cytrulina pomaga dojść do siebie po porannym treningu. Po drugie, zapobiega grubieniu ścian naczyń krwionośnych, co mogłoby spowodować popołudniową senność.

Możesz również poprawić swoją wydajność w pracy, jeśli będziesz regularnie korzystać z pisuaru. Chińscy naukowcy stwierdzili, że pełny pęcherz ogranicza przepływ krwi przez tętnicę płucną nawet o 19%.

6. Wygraj każdy mecz

Tętnice udowe transportują krew do ud. Jeśli chcesz uderzyć piłkę z taką mocą, jak Wayne Rooney, musisz mieć w udach mnóstwo krwi. Ten jeden strzał może zadecydować o zwycięstwie w dzisiejszym meczu trzech na trzech.

18.00: skop matę. Zwiększ dopływ krwi do nóg, dodając trochę jogi do zwykłej rozgrzewki. „Uklęknij, dotknij podłogi łokciami przed sobą – instruuje Olga Allon, założycielka Hot Bikram Yoga. – Połóż ramiona i dłonie na macie przed sobą.

W czasie wydechu wyprostuj nogi, tak by ciało wygięło się w kształt litery A, z biodrami tworzącymi załamanie literki A. Policz do pięciu i wróć do klęczenia”.

7. Śpij zdrowo

W sypialni nie ma miejsca na kłopoty dnia powszedniego. Spróbuj kontrolować przepływ krwi, a zmartwienia znikną.

23.00: zamykanie systemu. Żeby dobrze i spokojnie spać, zresetuj układ krążenia, napinając i rozluźniając mięśnie. Zacznij od stóp i stopniowo przejdź do szyi – napinaj każdy mięsień przez 10 sekund, a potem rozluźnij na 20.

Według „Journal of Behavioral Medicine” ćwiczenia te obniżają ciśnienie krwi. Zaśniesz zrelaksowany i następnego dnia rano obudzisz się pełen energii.

MH 01/12      

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Układ krążenia jest jak krajowa sieć energetyczna - dostarcza tlen i substancje pokarmowe wszędzie tam, gdzie są potrzebne. Sprawdź, jak dzięki paru prostym patentom, podkręcić swój osobisty system zasilania tak, aby wycisnąć z życia jak najwięcej.<br /><br /><a href="/zdrowie/Uklad-krazenia-pobudz-sie-do-zycia,6041,1"></a>
    Mens Health, 2015-03-24 09:29:38
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij