Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Naturalne pobudzacze: poranek

Czasem rano poziom Twojej energii jest tak niski, że nawet legendarna pobudka przez fellatio nie jest w stanie postawić Cię na nogi. Tymczasem tu trzeba żyć. Zobacz, w jaki sposób łatwo i przyjemnie podładować akumulatory i zmierzyć się z kolejnym dniem.

2016-11-30
Naturalne pobudzacze

7:30-8:00 Płatki na śniadanie

Po 8 godzinach snu poziom cukru we krwi osiąga minimalny poziom, dlatego masz ochotę na jedzenie, które przywróci sytuację do normy i da Ci energetycznego kopa –może to być pączek, drożdżówka, baton itp. Tyle że energia z takiego pełnego cukrów prostych posiłku szybko wyczerpie się i znów poczujesz głód.

Twój cel: śniadanie, które zawiera węglowodany złożony i białka, a mające w sumie około 500 kcal. Osiągniesz to, zjadając miskę z 40 g muesli (nieduża garść lub pół kubka), które jest świetnym źródłem węglowodanów złożonych. Poza tym błonnik zawarty w muesli spowolni uwalnianie glukozy do krwiobiegu, dzięki czemu zachowasz energię na cały poranek. Także rodzynki dodadzą Ci wigoru, a białko z 1,5-procentowego mleka sprawi, że poczujesz się porządnie najedzony.

8:30 Bułka na drogę

Jeśli wciąż jesteś zaspany, zrób sobie kanapkę z pełnoziarnistej bułki i kilku plastrów polędwicy lub szynki – taka kombinacja energetyzującego białka, żelaza i węglowodanów złożonych postawi Cię na nogi.

8:45 ruchy, kluchy!

Zdaniem Jonathana Lewisa, osobistego trenera i fizjoterapeuty z Balance Physio of London, kiedy ćwiczysz, Twoje ciało szybko mobilizuje zapasy energii. Kiedy przestajesz, ta energia jeszcze przez pewien czas pozostaje do Twojej dyspozycji. Dlatego Lewis radzi, aby rano robić wszystko na pełnej szybkości.

Rozciągnij się, zrób kilkanaście pompek i tyle samo brzuszków. Wyjdź z domu 10 minut wcześniej, wysiądź przystanek wcześniej z autobusu i resztę drogi do pracy pokonaj żwawym krokiem. Do swego biura na ósmym piętrze wejdź po schodach, przeskakując co drugi stopień. Rób tak regularnie, a już po 2 tygodniach będziesz rano wyraźnie mniej ospały niż dotychczas.

7:30-8:00 Owocowa pobudka

Po 2-3 godzinach śniadanie jest już strawione i możesz zacząć marzyć, aby blat Twego biurka stał się wygodną poduszką. Jeśli masz ochotę coś przekąsić, zjedz jabłko lub banana. Te owoce dostarczą Ci naturalnego cukru, który zostanie przekształcony szybko w glukozę, bez efektów ubocznych, jakich możesz się spodziewać po słodyczach.

Banan zawiera także tryptofan, który jest prekursorem serotoniny, zwanej hormonem szczęścia. Ewentualnie zrób sobie kawę z dużą ilością mleka – taki napój doda Ci energii i rozjaśni myśli.  

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij