Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Jak schudnąć w rok blisko 15 kg?

Stale powtarzamy, że to małe, rozsądne kroki przynoszą wielkie, trwałe rezultaty. Po raz kolejny dostajesz szansę przekonać się o prawdziwości tego stwierdzenia. Wykorzystaj każdy miesiąc w roku, aby bez wyrzeczeń schudnąć niemal 15 kg i odzyskać formę. 

MH 2014-12-12
Jak schudnąć skutecznie i odzyskać formę? Niyazz 2014/shutterstock.com

Styczeń

Fakt – jest zimno, szybko robi się ciemno i trudno zmotywować się do jakiegoś wysiłku. Duńscy naukowcy przebadali dwie grupy biegaczy: tych, którzy biegają po 60 min dziennie, oraz tych, którzy poświęcają na jogging pół godziny mniej. Wyniki były zaskakujące: ci, którzy biegali krócej, po 3 miesiącach stracili 3,9 kg, czyli 1 kg więcej niż ci, którzy biegali dłużej. Dodatkowo ci, którzy jedli częściej, ale mniej, mieli więcej energii w ciągu całego dnia.   

Potencjalny spadek: 1,9 kg

Luty

Tydzień na stoku to solidny wydatek energetyczny, ale i pułapka. Czujesz, że wycisk, który sobie dałeś, pozwala Ci jeść bez ograniczeń. Nieprawda. Kalorie musisz liczyć systematycznie, jeśli chcesz zrzucić trochę balastu. Ale mięśnie musisz odżywić. Zamień schabowego na porcję łososia z grilla. Ta tłusta i kaloryczna ryba da Ci solidnego kopa energii. Ale również zdrowe tłuszcze i dużo białka, które odżywią mięśnie.

Potencjalny spadek: 2,4 kg

Marzec

"Wyrzut insuliny na wiosnę może być naturalnie o 30% niższy niż jesienią, więc rzadziej będziesz odczuwał głód. Ponadto Twój organizm nie będzie już potrzebował większej ilości węgli, by się ogrzać"– tłumaczy chronobiolog dr Michael Smolensky. Summa summarum, będziesz dostarczał mniej kalorii. Wzmocnisz ten efekt, jeśli śniadanie będzie Twoim największym posiłkiem, a wszystkie pozostałe będziesz jadł w równych odstępach – co 3 godziny.

Potencjalny spadek: 1,6 kg 

Kwiecień

Nie tylko poranny trening przyspiesza metabolizm. "Są badania, które pokazały, że ludzie, którzy trenują wyłącznie wieczorami, poprawiają siłę mięśni o 20% bardziej niż ci, którzy wykonują ćwiczenia siłowe tylko o poranku" – mówi Smolensky. A trening siłowy może zwiększyć przemianę materii o 6,8%. Skoro tak, pośpij czasem dłużej i ćwicz wieczorem. A najlepiej na przemian.    

Potencjalny spadek: 0,45 kg

Maj

To Twoja ostatnia szansa, aby schudnąć przed majówką. Spróbuj jeść lewą ręką. To wcale nie żart. Badania opublikowane w "Th e Personality And Social Psychology Bulletin" pokazały, że takie zabiegi zmniejszają spożycie żywności o 30%. Innym sposobem jest jedzenie z mniejszego talerza lub jedzenie pałeczkami (ze schabowym to nie przejdzie, ale z owsianką – bez problemu). 

Potencjalny spadek: 1,5 kg

Czerwiec

Rób popołudniowe drzemki. Coraz dłuższe dni mogą być pokusą, by dłużej pracować lub przesiadywać do późna bez powodu. A wstać trzeba, jak zwykle, o 7.00. Jeśli krócej śpisz, Twój organizm wydziela więcej greliny – hormonu, który powoduje, że ciągle czujesz się głodny. Półgodzinna drzemka po południu będzie dla Ciebie dodatkowym zastrzykiem energii. 

Potencjalny spadek: 0,96 kg

Chudnij powoli. Zgubisz oponę raz na zawsze.

Lipiec

Jeśli nie pracujesz 30 km od domu, dwa razy w tygodniu zapomnij o samochodzie. Spróbuj dojeżdżać do pracy rowerem lub chodzić pieszo. Doświadczenia pokazały, że jeśli zrezygnujesz z dojazdów na rzecz szybkich spacerów lub jazdy rowerem, po miesiącu odczujesz wyraźny luz w pasie. Tylko pamiętaj, żeby zabrać do pracy ubrania na przebranie.  

Potencjalny spadek: 2,03 kg

Sierpień

Zaczynasz zauważać, że wieczorami coraz częściej zdarza Ci się tępo patrzeć w otwartą lodówkę. "Koniec lata to jest właśnie czas, gdy organizm zaczyna przygotowywać się do robienia zapasów na jesień i zimę" – mówi dr Matthew Edlund, który zajmuje się badaniami nad naturalnym zegarem biologicznym. Nie walcz ze sobą, jedz! Ale lepiej wybierz proteinowego batona niż Marsa. 

Potencjalny spadek: 0,7 kg

Wrzesień

Zamiast jednego posiłku zjedz garść włoskich orzechów. Wrzesień to prawdziwy urodzaj na ten rodzaj orzechów. Są bardzo sycące i bogate w jedno- i wielonienasyconych kwasy tłuszczowe oraz białko. Badania na hiszpańskim Uniwersytecie Navarra pokazały, że jedzenie 30 g orzechów dziennie może pomóc rzucić 2 cm w pasie.

Potencjalny spadek: 0,5 kg

Październik

Seks w środku dnia to jest to, na co w październiku powinieneś postawić. Badania nad zegarem biologicznym pokazują, że testosteron wkracza na szczyty właśnie w październiku, osiągając najwyższy poziom między 8.00 a 14.00. Może to nie najlepsza pora, ale oprócz przyjemności dostajesz bonus: spalone kalorie. A ewentualnemu potomkowi dasz szansę na urodzenie się latem.

Potencjalny spadek: 0,6 kg

Listopad

Wzmocnij odporność i pokonaj apetyt probiotykami. Badania opublikowane w "American Journal of Clinical Nutrition pokazały", że codzienne zażywanie probiotyków przez 12 tygodni zmniejszyło apetyt i pozwoliło zredukować wagę o 1,4%. Będziesz bardziej odporny na wirusy i oporny na słodycze.

Potencjalny spadek: 0,4 kg

Grudzień

Buduj mięśnie, wykorzystując melatoninę. Poziom tego hormonu, który odpowiada za sen, w tym miesiącu jest o 80 % wyższy niż w lipcu. Badania z "European Journal of Endocrinology" potwierdziły, że wyższy poziom melatoniny promuje uwalnianie hormonów wzrostu. To oznacza, że nie musisz dokładać sobie ćwiczeń na siłowni. Te, które wykonujesz, w połączeniu z hormonami wzrostu pozwolą Ci zrzucić więcej.

Potencjalny spadek: 0,1 kg

W sumie powinieneś stracić: 13,14 kg

MH 12/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij