Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

3


OCEŃ
3.5

Jak dobrze zacząć dzień?

Wstajesz rano i już wiesz - dzisiaj lepiej nie wchodzić Ci w drogę. Wyluzuj. Zmęczenie po źle przespanej nocy i poranny pośpiech potrafią na długo wytrącić z równowagi. Skorzystaj z tych wskazówek i postaraj się, aby chociaż jutro było lepsze od dzisiaj.

MH 2015-07-29
Garść patentów na to, by dobrze zacząć dzień fot. shutterstock.com

Nie każdy jest rannym ptaszkiem. Ale gdy chcesz, aby dzień minął Ci szybko i przyjemnie, warto zacząć od udanego poranka. Zapanuj nad głową i swoim ciałem - dzięki pozornie prostym zmianom już nigdy nie narzekaj na poniedziałki. (A przynajmniej nie co tydzień.)

1. Zaplanuj następny dzień wieczorem

Budzisz się i masz wszystko pod kontrolą, każdy element zaplanowany, wszystko jak w zegarku. Brzmi nieźle? Stwórz więc listę rzeczy do zrobienia i śniadaniowe menu, zanim położysz się spać.

Niecałe 15 minut wieczorem może pomóc Ci zaoszczędzić nawet pół godziny, które zazwyczaj zlatują Ci na poranny kryzys (Gdzie są klucze? Te koszula jest brudna!). Dodatkowo przyjemnie będzie dla odmiany bez pośpiechu wyjść do pracy lub po prostu skupić się na rzeczach bardziej istotnych.

2. Zjedz solidne śniadanie

To, co umieścisz w organizmie po przebudzeniu, wpływa na jego funkcjonowanie przez następne 24 godziny. To idealny moment na dawkę dobrego jakościowo białka (białko serwatkowe w proszku, jajka, jogurt grecki), trochę zdrowych tłuszczów (awokado, oliwa z oliwek) oraz węglowodanów złożonych (gofry pełnoziarniste, płatki owsiane).

Jeśli nie masz pomysłu na porządny poranny posiłek, skorzystaj z naszych przepisów - oto szybkie, smaczne i zdrowe śniadanie za 7 sposobów.

3. Nawodnij się

Gdy ty smacznie chrapiesz, Twój organizm traci wodę. Po przebudzeniu uzupełnij płyny czymś naturalnym: wodą źródlaną lub, z nieco większą fantazją, wodą kokosową.

poranek bez kawy, energia fot. wavebreakmedia, 2015, shutterstock.com

Ta druga zapewni Ci naprawdę świetne nawodnienie dzięki pięciu elektrolitom, które zawiera (magnez, sód, fosfor, wapń, potas). Smakuje świeżo, jest delikatnie słodkawa i z łatwością kupisz ją w niemal każdym większym sklepie.

Świetnie sprawdzi się tu także wysokozmineralizowana woda mineralna.

4. Kształtuj dobre nawyki

Rutyna pozwala zaoszczędzić czas i energię – nie musisz martwić się za co się teraz zabrać. Jeżeli Twój poranek to: medytacja / kawa / bieganie / koktajl / prysznic / golenie / mycie zębów / prasowanie … możesz szybko uwolnić swój umysł od zmartwień obowiązkami i skupić się na planowaniu naprzód.

5. Zastosuj introspekcję

Medytacja rano – brzmi usypiająco? Szkoda, bo nawet kilka minut głębokiej medytacji stymuluje mózg, co pozwala oczyścić umysł i skoncentrować energię psychiczną.

Skup się na oddechu, a kiedy coś odciągnie Twoją uwagę, przywróć skupienie i spokój. Trzy minuty takiego wytchnienia to dla zajętego umysłu wspaniała rzecz.

A teraz naprzód, staw czoła wyzwaniom nowego dnia! I żyj na całego.

Zobacz także: Zmęczony? Doładuj sobie baterie!

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij