Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Czy alkohol wpływa negatywnie na Twoje mięśnie?

W PRL-u wszędzie wisiały plakaty głoszące, że „Alkohol – Twój wróg!”. Jednak i to hasło było jedynie propagandą. Okazuje się bowiem, że alkohol może być Twoim przyjacielem, gdy budujesz mięśnie. Sprawdź, jak pogodzić treningi z weekendowymi wypadami do miasta.

2015-03-02
piwo fot. Valentyn Volkov, 2015, shutterstock.com

1. Czy alkohol może dać jakiekolwiek korzyści?

Jeśli chcesz nabrać masy, to owszem. Jak wynika z badań opublikowanych w piśmie „Alcoholism: Clinical and Experimental Research”, alkohol zmniejsza ilość kwasów tłuszczowych we krwi, dzięki czemu spalasz mniej kalorii i łatwiej jest Ci zbudować masę.

2. Ile można wypić, żeby nie zepsuć efektów treningu?

Trzy piwa. To samo pismo donosi, że negatywne skutki picia pojawiają się, gdy przekroczysz dawkę 0,8 g alkoholu na kilogram masy ciała. W przeliczeniu na normalne dawki wychodzi, że facet ważący 80 kg może bez większych szkód dla swoich mięśni wypić do trzech piw o zawartości 4,5% alkoholu.

3. Czy możesz trenować, gdy masz kaca?

Jeśli tylko dasz radę, to tak. Z badania opublikowanego w „Metabolism – Clinical and Experimental” wynika, że ćwiczenia fizyczne na kacu są bezpieczne. Ale pamiętaj, że dzień po pijaństwie masz niższy poziom glukozy we krwi, co może spowodować, że będziesz słabszy niż normalnie.

Żeby zatem nie spuścić sobie sztangi na głowę, gdy masz kaca, lepiej wybieraj ciężary o 20% lżejsze niż te, które zazwyczaj dźwigasz.

Rób, co chcesz, nawet pij, tylko nie tyj!

Przed wyjściem do knajpy rzuć okiem na tę listę, żeby wiedzieć, co zamówić, żeby nie przybrać na wadze. Oto dokładna zawartość kalorii w tym, co możesz zamówić. Kalorie są podane dla typowych jednorazowych dawek. Jeśli wódka, to w kieliszku, wino w lampce, whisky w szklaneczce etc.

1. Mocne alkohole

• Malibu - 47 kcal

• Gordon's Dry Gin – 56 kcal 

• Jose Cuervo - 56 kcal

• Smirnoff Red - 56 kcal

• Jack Daniel's - 57 kcal

• Jim Beam Black - 58 kcal

• Baileys - 84 kcal

• Jaegermeister - 90 kcal

2. Wina

• Don Perignon - 135 kcal

• Cabernet Sauvignon - 187 kcal

fot. Africa Studio 2014/shutterstock.com

• Merlot - 187 kcal

• Chardonnay - 192 kcal

3. Drinki

• Smirnoff z colą - 109 kcal

• Jack Daniel's z colą - 109 kcal

• Wódka z Red Bullem - 112 kcal

4. Piwa

• Guinness - 213 kcal

• Grolsch - 245 kcal

• Heineken - 250 kcal

• Carlsberg - 253 kcal

Departament Zdrowia MH ostrzega

Używając alkoholu jako środka na przyspieszenie przyrostu masy mięśniowej, licz się jednak z tym, że nadużywanie może osłabiać Twoją pamięć. Na szczęście i temu można zapobiec.

Uczeni z Rush University Medical Center w Chicago odkryli, że niedobór witaminy B12 powoduje utratę pamięci, osłabienie funkcji poznawczych i zmniejszenie mózgu. Żeby zachować mózg w całości na starość - uzupełniaj witaminę B12 w dawce 3 μg dziennie.

MH 02/12

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jedno piwo raz w tygodniu raczej nikomu nie zaszkodzi, ale jeśli chcemy się nie wiadomo jak upijać, to lepiej odpuścić sobie trening następnego dnia ;) www.treningtomka.pl
    TreningTomka, 2016-04-04 13:35:25
  • avatar
    zgłoś
    Zawsze twierdziłem, że dobre sznapsnięcie nie jest złe ;)
    markerr, 2015-03-03 22:52:32
  • avatar
    zgłoś
    W PRL-u wszędzie wisiały plakaty głoszące, że ?Alkohol ? Twój wróg!?. Jednak i to hasło było jedynie propagandą. Okazuje się, że alkohol może być przyjacielem, gdy budujesz mięśnie. Sprawdź, jak pogodzić regularne treningi, z weekendowymi wypadami do miasta.<br /><br /><a href="/zdrowie/Piwo-vs-miesnie-czy-mozesz-pic-alkohol-gdy-cwiczysz,6075,1"></a>
    Mens Health, 2015-03-02 13:30:01
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij