Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

5


OCEŃ
4.1

9 sposobów na wiosenne pobudzenie

Zimą niemal każdy funkcjonuje na zwolnionych obrotach. Najwyższa jednak pora wyrwać się z zimowego letargu i wrócić do pełnej aktywności. Oto 9 patentów na zyskanie dodatkowej energii, które pozwolą Ci przez cały dzień nie martwić się o nagłe spadki mocy.

Piotr Pflegel 2013-03-04
Witamina C z kiwi to wysokoenergetyczne paliwo dla Twojego mózgu (fot. Wiesiek Jurewicz)

Około godziny 17 Twój dzień pracy powoli dobiega już końca, ale nie zapominaj, że kończy się tylko "dzień pracy". Do końca dnia jeszcze daleko, masz jeszcze wiele rzeczy do zrobienia, a Ty już czujesz się, jak ktoś, kto właśnie po raz trzeci w tym tygodniu ukończył maraton.

Oto proste i skuteczne sposoby, które pozwolą Ci lepiej wykorzystać wolny czas, zwiększyć wydajność, zmniejszyć ilość nadgodzin, a przy okazji poprawią nastrój i kondycję. Wypróbuj je i dotrzymaj kroku buchającej energią życiową wiośnie.

1. Jedz owoce z witaminą C

Badanie koreańskich uczonych przeprowadzone na robotnikach wykazało, że po dwóch tygodniach regularnego zażywania witaminy C (w dawkach po 6 g dziennie) znacząco spadł poziom zmęczenia, a także zmniejszyła się ilość hormonu stresu (kortyzolu) we krwi. Jednym z najbogatszych naturalnych źródeł wit. C jest kiwi. Co więcej, zjadając 2-3 kiwi dziennie, chronisz też swoje serce, ponieważ taka dawka obniża ryzyko choroby zakrzepowej, a nawet potrafi zmniejszyć poziom trójglicerydów o 15%.

2. Zatankuj po nocy, czyli jedz śniadania

Zacznijmy do tego, że kawa wypita duszkiem się nie liczy. Ale jakie śniadanie zapewni Ci równe dostawy energii aż do obiadu? Wielu facetów zjada na śniadanie płatki kukurydziane z mlekiem. Wybór nie najgorszy, ale i nie najlepszy. Płatki kukurydziane mają wysoki indeks glikemiczny, co oznacza, że owszem, poziom cukru we krwi po zjedzeniu rośnie bardzo szybko, ale też bardzo szybko spada, powodując "zjazd energetyczny".

Zasilanie: Dr Jaimie Davies z Institute of Prevention Research w Kalifornii zaleca, żeby jeść śniadanie, które zawiera dużo błonnika. Jeśli przyzwyczaiłeś się do płatków - jedz je dalej, ale dodaj trochę pełnoziarnistego muesli. Obecność błonnika sprawia, że energia dociera do komórek wolniej, ale bardziej równomiernie, nie powodując gwałtownego spadku poziomu cukru we krwi, a tym samym senności i zmęczenia.

3. Nawadniaj się

Nawet niewielkie odwodnienie sprawia, że spada Twój poziom energii. Jeżeli masz za sobą chociaż jednego kaca, doskonale wiesz, o czym mowa. Za niski poziom wody w organizmie sprawia, że zaburzeniu ulega gospodarka elektrolitowa, mięśnie działają "na pół gwizdka", mogą się też pojawiać bóle głowy. Dame Yve Buckland z brytyjskiej Rady ds. Wody mówi: "Już utrata 2% wody w organizmie powoduje spadek wydolności, zarówno fizycznej, jak i psychicznej aż o 10%".

Zasilanie: Ile trzeba wypijać? Mniej więcej 2-3 litry dziennie. Jeśli zaczniesz dzień od wypicia szklanki wody, organizmowi będzie łatwiej wypłukać nerki i pozbyć się produktów przemiany materii. Idealnie byłoby, gdybyś miał wodę zawsze pod ręką i popijał ją małymi łyczkami często. Nabierz też zwyczaju wypijania szklanki płynu do każdego posiłku, a także do kawy i herbaty, co zrównoważy moczopędne właściwości tych napojów.

4. Doładuj baterie, czyli białko na lunch

Nieregularne jedzenie wywołuje wahania poziomu cukru we krwi. Posiłkiem, o którym bardzo często zapominają faceci, których do szkoły nie wyprawia już mama, jest drugie śniadanie. W rezultacie czas, jaki upływa od pierwszego śniadania do obiadu lub coraz częściej obiadokolacji, to często 8, 10, a nawet 12 godzin. To zdecydowanie za długo.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    o tak, regularne ćwiczenia są kluczem do zdrowia fizycznego i spokoju ducha. ja uwielbiam basen.
    maciekluka, 2013-05-09 15:51:24
  • avatar
    zgłoś
    Wysiłek fizyczny. Siłownia, bieganie, gry zespołowe. Wieczorem padasz jak zabity. najlepsza recepta na pobudzenie :) potwierdzam, bo mam tak samo. ruch pobudza organizm do wydzielania endorfin, które czynią człowieka szczęśliwym ;)
    bill, 2013-03-19 20:49:22
  • avatar
    zgłoś
    łatwo powiedzieć :)Zima od listopada do marca to lekka przesada. Jak tylko zrobi się cieplej, zaczynam biegać, ćwiczyć...Dieta będzie wzbogacona o owoce. Fajny artykuł, motywujący :)
    ewanowan, 2013-03-15 10:11:50
  • avatar
    zgłoś
    6 miesiąc zimy mnie również daje się w kość. Mam nadzieje, że w końcu nadejdzie ta wiosna w przyszłym tygodniu!
    luna.star, 2013-03-14 13:43:19
  • avatar
    zgłoś
    Od jakiegoś czasu chodzę na siłownię 203 razy w tygodniu na 7 rano przez pracą instensywny 70min trening - na prawdę czuję się świetnie, mimo, że pierwsze kilka tygodni było tragicznych ... Polecam
    Bajceps_, 2013-03-09 17:26:33
  • avatar
    zgłoś
    Wysiłek fizyczny. Siłownia, bieganie, gry zespołowe. Wieczorem padasz jak zabity.
    black_crown, 2013-03-06 18:40:26
  • avatar
    zgłoś
    Mi zawsze pomaga wstawanie o normalnej porze i wysiłek w ciągu dnia, zmęczenie to najskuteczniejszy środek na dobry i zdrowy sen :)Pozdrawiam.
    pablomadon, 2013-03-06 00:05:27
  • avatar
    zgłoś
    Przyznam szczerze, że ja też. Trudno mi wstać, a co dopiero mówić o jakiejkolwiek aktywności fizycznej, swoją drogą, macie jakiś dobry patent na spokojny i głęboki sen? Suplement? 
    Kazzy, 2013-03-04 18:53:31
  • avatar
    zgłoś
    chciałbym wstawać o 7, zazdroszczę tym co mogą wstać o 7 i jeszcze spokojnie pobiegać...  :(
    mar_i_usz_ek, 2013-03-04 16:19:17
  • avatar
    zgłoś
    Zimą niemal każdy funkcjonuje na zwolnionych obrotach. Najwyższa jednak pora wyrwać się z zimowego letargu i wrócić do pełnej aktywności. Oto 9 patentów na zyskanie dodatkowej energii, które pozwolą Ci przez cały dzień nie martwić się o nagłe spadki mocy.
    Mens Health, 2013-03-04 14:46:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij